Hotele już teraz muszą zaplanować działania w razie obostrzeń



www.horecatrends.pl - 20 sierpnia 2021 17:18


- Kolejne potencjalne obostrzenia oznaczałyby dla branży HoReCa straty finansowe, jeśli nie finansową stagnację w przypadku całkowitego zamknięcia branży. Do tego masowe zmiany kadrowe, anulowanie już dokonanych rezerwacji - mówi Agata Świerk, Kierownik Sprzedaży i Marketingu Lake Hill Resort & SPA.

- Operacyjnie, hotele już teraz muszą zaplanować zakupy wynikające z potencjalnych obostrzeń i zmian w świadczeniu usługi, np. lunch boxy, środki do dezynfekcji, maseczki i rękawiczki jednorazowe itp., a także zaplanować zasoby ludzkie. W przypadku wprowadzenia stref lub obostrzeń, oznacza to wyraźne zmniejszenie obłożenia w hotelach i niski wskaźnik zadowolenia gości z pobytu - dodaje Agata Świerk.

Dopóki rząd nie wprowadzi oficjalnego pozwolenia na weryfikację paszportów covidowych, testów lub zaświadczeń o wyzdrowieniu, hotele musza zawierzyć gościom poprzez ich ustne lub pisemne oświadczenie o zaszczepieniu lub negatywnym teście.

Hotel, pensjonat, ośrodek wypoczynkowy – szukasz ciekawych ofert inwestycyjnych? Sprawdź PropertyStock.pl

- Jeżeli zmiany w tej kwestii zostaną poczynione na wzór np. Włoch, gdzie goście są zobligowani okazać potwierdzenie lub przepustkę - przed skorzystaniem z restauracji, hoteli, lokali itp., będziemy również stosować się do tych zasad, i na tej podstawie kwaterować gości - zapewnia.