Hotele mają pomysł, jak zwiększyć popyt



www.propertynews.pl - 04 listopada 2020 12:37


Przestrzenie coworkingowe w hotelowych wnętrzach to standard, jakiego oczekują goście. W dobie pandemii zarówno sieci, jak i pojedyncze hotele poszły o krok dalej, wynajmując pokoje do pracy zdalnej.


Wynajem pokoju wyłącznie na godziny obejmujące dzień roboczy (w godzinach 9-17 lub 9-18), dobre łącze internetowe, kawa i herbata gratis plus dodatkowe zniżki w hotelowej restauracji - tak w skrócie prezentuje się oferta, jaką hotele dedykują osobom, które nie mogą sobie pozwolić na pracę w domu, a coworking nie spełnia ich potrzeb utrzymania dystansu społecznego. To kolejna ze zmian, z jakimi mamy do czynienia podczas pandemii, a jednocześnie nowy sposób, który ma szansę zwiększyć popyt w hotelach biznesowych, które wciąż czekają na gości.

Propozycję biura w hotelu oferują już zarówno wielkie marki, jak i pojedyncze hotele zlokalizowane na całym świecie, wśród nich, m.in. Raffles Singapore, Intercontinental New York Times Square w Nowym Jorku, Zoku Amsterdam czy kilka obiektów działających w centrum Moskwy. Niedawno o nowej koncepcji „Hotel Office” poinformował również Accor. „Wraz z globalnymi zmianami społecznymi, branża hotelarska wchodzi na nowe tory. Około 300 hoteli Accor w całej Europie - od marki ibis po Fairmont Hotels & Resorts - zaoferuje tzw. biura hotelowe” - tak nowy koncept zapowiedziano w mediach społecznościowych.

Hotel, pensjonat, ośrodek wypoczynkowy – szukasz ciekawych ofert inwestycyjnych? Sprawdź PropertyStock.pl

- Praca w domu może być dla niektórych wygodna. Ma jednak swoje ograniczenia: współdzielenie przestrzeni, zachwianie równowagi życia osobistego i zawodowego. W hotelu można bez przeszkód wykonywać połączenia konferencyjne, dysponować komfortową przestrzenią i korzystać z udogodnień hotelowych, takich jak restauracja, siłownia i nie tylko - wyjaśniał James Wheatcroft, Vice-president of Marketing Accor Hotels, Northern Europe, wyraźnie podkreślając misję biur hotelowych - optymalizację wydajności pracowników.

Na początek konceptem objęto większość hoteli spod parasola Accor zlokalizowanych w Wielkiej Brytanii i na północy Europy, jednak w nadchodzących tygodniach program może zostać rozszerzony na kolejne kraje.

Oferta home-office w hotelu jest również coraz częściej dostępna w Polsce. Na wprowadzenie do hotelowego cennika opcji wynajęcia pokoju w charakterze biura zdecydowała się, m.in. sieć Best Western (np. w hotelu Best Western Plus Hotel Warsaw), krakowski Crown Piast Hotel & Spa czy stołeczny Airport Hotel Okęcie.

W ramach usługi w przylotniskowym obiekcie goście mogą wynająć pokój typu business room z prywatną łazienką, w godzinach 8-18, wraz z „biurowym” wyposażeniem (m.in. biurko, TV LCD z możliwością podłączenia laptopa, na życzenie materiały biurowe, ekran, rzutnik, flipchart) - oczywiście, z zachowaniem wszelkich obowiązujących w czasie pandemii standardów bezpieczeństwa. Poza tym hotele oferują dodatkowe korzyści, m.in. bezpłatny dostęp do tzw. Business Centre, w którym hotelowa obsługa może wydrukować potrzebne materiały i dostarczyć je do pokoju, oraz możliwość zamówienia transferu: dom – hotel – dom. Ceny wahają się od 80 zł do ok. 150 zł za dzień, a za nocleg trzeba dodatkowo zapłacić, choć - w większości przypadków - proponowana jest preferencyjna stawka. Pokoje do pracy mieszczą się w kategorii średniego standardu, ale - jak zapewniają hotelarze - istnieje możliwość przygotowania warunków do biurowej pracy również w pokojach typu „lux”.

Czy nowy pomysł będzie cieszyć się dużym zainteresowaniem - pokaże czas. Jak poinformowali zapytani przez PropertyNews.pl przedstawiciele branży, jest zbyt wcześnie, by podawać konkretne dane, jednak - jeśli trend home-office utrzyma się dłużej - praca zdalna w hotelowym pokoju może na stałe zagościć w ofercie wielu obiektów.