Partnerzy portalu
Hotele mają pomysł, jak zwiększyć popyt Home-office pod gwiazdkami? Hotele mają pomysł, jak zwiększyć popyt / fot. pixabay.com

Hotele mają pomysł, jak zwiększyć popyt

Przestrzenie coworkingowe w hotelowych wnętrzach to standard, jakiego oczekują goście. W dobie pandemii zarówno sieci, jak i pojedyncze hotele poszły o krok dalej, wynajmując pokoje do pracy zdalnej.

Autor: www.propertynews.pl Data: 04 listopada 2020 12:37

Wynajem pokoju wyłącznie na godziny obejmujące dzień roboczy (w godzinach 9-17 lub 9-18), dobre łącze internetowe, kawa i herbata gratis plus dodatkowe zniżki w hotelowej restauracji - tak w skrócie prezentuje się oferta, jaką hotele dedykują osobom, które nie mogą sobie pozwolić na pracę w domu, a coworking nie spełnia ich potrzeb utrzymania dystansu społecznego. To kolejna ze zmian, z jakimi mamy do czynienia podczas pandemii, a jednocześnie nowy sposób, który ma szansę zwiększyć popyt w hotelach biznesowych, które wciąż czekają na gości.

Propozycję biura w hotelu oferują już zarówno wielkie marki, jak i pojedyncze hotele zlokalizowane na całym świecie, wśród nich, m.in. Raffles Singapore, Intercontinental New York Times Square w Nowym Jorku, Zoku Amsterdam czy kilka obiektów działających w centrum Moskwy. Niedawno o nowej koncepcji „Hotel Office” poinformował również Accor. „Wraz z globalnymi zmianami społecznymi, branża hotelarska wchodzi na nowe tory. Około 300 hoteli Accor w całej Europie - od marki ibis po Fairmont Hotels & Resorts - zaoferuje tzw. biura hotelowe” - tak nowy koncept zapowiedziano w mediach społecznościowych.

- Praca w domu może być dla niektórych wygodna. Ma jednak swoje ograniczenia: współdzielenie przestrzeni, zachwianie równowagi życia osobistego i zawodowego. W hotelu można bez przeszkód wykonywać połączenia konferencyjne, dysponować komfortową przestrzenią i korzystać z udogodnień hotelowych, takich jak restauracja, siłownia i nie tylko - wyjaśniał James Wheatcroft, Vice-president of Marketing Accor Hotels, Northern Europe, wyraźnie podkreślając misję biur hotelowych - optymalizację wydajności pracowników.

Na początek konceptem objęto większość hoteli spod parasola Accor zlokalizowanych w Wielkiej Brytanii i na północy Europy, jednak w nadchodzących tygodniach program może zostać rozszerzony na kolejne kraje.

Oferta home-office w hotelu jest również coraz częściej dostępna w Polsce. Na wprowadzenie do hotelowego cennika opcji wynajęcia pokoju w charakterze biura zdecydowała się, m.in. sieć Best Western (np. w hotelu Best Western Plus Hotel Warsaw), krakowski Crown Piast Hotel & Spa czy stołeczny Airport Hotel Okęcie.

W ramach usługi w przylotniskowym obiekcie goście mogą wynająć pokój typu business room z prywatną łazienką, w godzinach 8-18, wraz z „biurowym” wyposażeniem (m.in. biurko, TV LCD z możliwością podłączenia laptopa, na życzenie materiały biurowe, ekran, rzutnik, flipchart) - oczywiście, z zachowaniem wszelkich obowiązujących w czasie pandemii standardów bezpieczeństwa. Poza tym hotele oferują dodatkowe korzyści, m.in. bezpłatny dostęp do tzw. Business Centre, w którym hotelowa obsługa może wydrukować potrzebne materiały i dostarczyć je do pokoju, oraz możliwość zamówienia transferu: dom – hotel – dom. Ceny wahają się od 80 zł do ok. 150 zł za dzień, a za nocleg trzeba dodatkowo zapłacić, choć - w większości przypadków - proponowana jest preferencyjna stawka. Pokoje do pracy mieszczą się w kategorii średniego standardu, ale - jak zapewniają hotelarze - istnieje możliwość przygotowania warunków do biurowej pracy również w pokojach typu „lux”.

Czy nowy pomysł będzie cieszyć się dużym zainteresowaniem - pokaże czas. Jak poinformowali zapytani przez PropertyNews.pl przedstawiciele branży, jest zbyt wcześnie, by podawać konkretne dane, jednak - jeśli trend home-office utrzyma się dłużej - praca zdalna w hotelowym pokoju może na stałe zagościć w ofercie wielu obiektów.
 

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.