Partnerzy portalu
Hotele premium dla seniorów - nisza na rynku? fot. shutterstock

Hotele premium dla seniorów - nisza na rynku?

Na przestrzeni ostatnich lat na polskim rynku hotelowym daje się zaobserwować wyraźny wzrost liczby obiektów klasy premium, których oferta skierowana jest do konkretnych grup odbiorców. Statystyki wskazują na wyraźny deficyt liczby ekskluzywnych hoteli dedykowanych gościom powyżej 60. roku życia. Sytuacja ta jest dość paradoksalna, ponieważ to właśnie ta grupa zaliczana jest do najzamożniejszych odbiorców.

Autor: www.propertynews.pl Data: 16 grudnia 2019 13:28

Analizy demograficzne wskazują, że Polacy są jednym z najszybciej starzejących się społeczeństw w Europie. Taka sytuacja, w połączniu z wyraźnym wzrostem zamożności tej grupy, sprawia że na rynku hotelowym regularnie przybywa klientów oczekujących usług na najwyższym poziomie. Paradoksalnie, ta bardzo atrakcyjna grupa docelowa wciąż wydaje się być poza kręgiem zainteresowań inwestorów. W efekcie, na polskim rynku hotelowym wciąż znajduje się bardzo niewiele obiektów, które są w stanie sprostać oczekiwaniom najbardziej zamożnych i jednocześnie najbardziej wymagających klientów.

W przypadku dojrzałych klientów, oprócz wysokiego standardu, równie ważną rolę odgrywają inne czynniki, m.in. dogodna lokalizacja obiektu, możliwość kontaktu z naturą i otoczenie gwarantujące spokój. Niezwykle istotna jest również sama architektura obiektu:

– Spełnienie upodobań wymagających dojrzałych klientów sprawia, że obiekt jest dość mocno zdefiniowany – mówi Paulina Czurak, właścicielka sopockiej pracowni architektonicznej Ideograf. Wyraz architektoniczny musi iść w ślad za usługami. Ta grupa zdecydowanie częściej preferuje tradycyjne rozwiązania i materiały, do których należą drewno i kamień. Na pewno dużą zaletą takich obiektów będzie ponadto przejrzysty układ komunikacyjny. Ważne jest też zachowanie balansu pomiędzy przestrzeniami wspólnymi służącymi integracji, a kameralnymi strefami gwarantującymi spokój i wyciszenie. Powinniśmy postawić przede wszystkim na zbudowanie atmosfery, która pozwoli gościom odprężyć się i odczuć, że znajdują się we właściwym miejscu. – dodaje.

Kwestią kluczową pozostaje oczywiście sama oferta hotelu. Musi ona nie tylko pokrywać się z aktualnie panującymi trendami, ale też być w stanie zaspokoić ewentualne życzenia typowe dla danego segmentu klientów. Kluczem jest więc swoiste połączenie kompleksowości, wygody i luksusu. Obiekt kierowany do dojrzałego gościa musi przyciągać rozbudowaną ofertą dodatkowych atrakcji – strefą SPA & Wellness z zabiegami dedykowanymi tej grupie klientów, obecnością consierge’a, możliwością wynajęcia przewodnika czy organizacją spotkań tematycznych dla swoich gości. 

– Goście z tej grupy wiekowej bardzo często są zainteresowani czymś więcej niż tylko standardową usługą hotelową. Zwykle chcą też poznać historię hotelu oraz miasta, w którym przebywają i my im to zapewniamy, oferując m.in. zwiedzanie z oddanym wyłącznie do ich dyspozycji przewodnikiem. Wśród skandynawskich reprezentantów tej grupy wiekowej coraz większą popularnością cieszy się aktywne spędzanie czasu np. na polu golfowym. Ważnym elementem jest również kuchnia, gdzie największym zainteresowaniem cieszą się tradycyjne dania oparte na lokalnych produktach, co niejako wiążę się z chęcią poznania miasta i historii regionu. - mówi Marzena Kijak, General Manager Radisson Hotel & Suites Gdańsk.

Więcej czytaj na www.propertynews.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.