Partnerzy portalu
HVS: Niemicka branża hotelarska ma szansę na szybsze odbicie fot. shutterstock

HVS: Niemicka branża hotelarska ma szansę na szybsze odbicie

Niemiecki sektor hotelarski ma szansę na szybsze odbicie niż w innych krajach w Europie - uważają eksperci firmy doradczej HVS. Popyt mają budować krajowi turyści, którzy do tej pory generowali prawie 19 mln krajowych pobytów wakacyjnych. To nie są optymistyczne dane dla hoteli w Polsce - najwięcej turystów zagranicznych przyjeżdżało do Polski z Niemiec.

Autor: www.propertynews.pl Data: 27 kwietnia 2020 15:05

Od czerwca 2020 r. eksperci spodziewają się poluźnienia ograniczeń w Niemczech, związanych m.in. z podróżowaniem. Zakładają, że niemieckie ośrodki wypoczynkowe, hotele i kurorty będą budować popyt w oparciu o krajowych gości, szczególnie w świetle ograniczeń związanych z międzynarodowymi podróżami tego lata. Podkreślają, że Niemcy mają dużą krajową bazę rekreacyjną, jak i znaczącą bazę krajowych podróży służbowych, zajmującą drugie miejsce w Europie.

Do tej pory Niemcy generowali rocznie 70,1 mln pobytów wakacyjnych, definiowanych jako co najmniej pięciodniowe wakacje (dane z 2018 r.), z czego 27 proc. stanowiły pobyty krajowe (18,9 mln podróży krajowych).

Ta statystyka nie obejmuje krótszych przerw weekendowych, które również napędzają popyt na hotele w miastach i kurortach. "Spodziewamy się, że pobyty weekendowe w podmiejskich miejscowościach zyskają większą popularność" - czytamy w raporcie.

- Według WTTC, łączne krajowe wydatki na podróże w Niemczech wyniosły 306 mld euro w 2018 r., co wskazuje na silny popyt wewnętrzny ze strony osób podróżujących służbowo i rekreacyjnie. Gdy ograniczenia zaczną być znoszone, spodziewamy się stopniowego powrotu do tego popytu, ale jednocześnie bardziej ostrożnych wydatków. (...) W porównaniu do innych krajów europejskich niemieckie hotele mają bardziej optymistyczną perspektywę - podają eksperci HVS.

Oczywiście, o powrót "do normalności" będzie ciężko bez zagranicznych turystów, ale także wydarzeń biznesowych, targów i konferencji. Na razie ogłoszono, że tego typu spotkania nie będą dozwolone wcześniej niż od 31 sierpnia. Poza tym większość konferencji i targów, planowanych w III i IV kwartale tego roku, prawdopodobnie nie odbędzie się w dotychczasowym formacie, a na pewno przy mniejszej liczbie uczestników, co negatywnie wpłynie na całą branżę hotelarską. Nie odbędą się tak znane wydarzenia jak monachijski Oktoberfest, który został już odwołany.

Mało realna według ekspertów HVS jest też realizacja wszystkich zaplanowanych inwestycji hotelowych w Niemczech. Zakładano, że w ciągu najbliższych trzech lat podaż hoteli wzrośnie o około 5 proc., a podaż pokoi - o 15 proc.

"Nie sugerujemy, że przemysł hotelowy w Niemczech został mniej dotknięty niż w innych krajach Europy. Uważamy jednak, że silny popyt wewnętrzny przyspieszy jego wzrost (...). Podstawy gospodarcze Niemiec są mocne, a sektor hotelowy skorzysta z tego szybciej niż na inne rynki  europejskie" - napisano.

ak podało Ministerstwo Rozwoju, po trzech kwartach 2019 r. liczba turystów w Polsce z Niemiec wzrosła o 5-proc., co przełożyło się na ponad ćwierć miliona nowych turystów z tego kraju.

W okresie od stycznia do września ub.r. do Polski przyjechało 16 mln 272 tys. turystów. W pierwszej trójce odwiedzających z UE znaleźli się: Niemcy (5 mln 336 tys. ), Brytyjczycy (774 tys.) i Holendrzy (414 tys.). W grupie naszych sąsiadów spoza strefy Schengen dominowali natomiast Ukraińcy (1 mln 944 tys.), na drugim miejscu byli Białorusini (629 tys.), a na trzecim Rosjanie (729 tys.). Czołówkę turystów z "ważnych krajów zamorskich" stanowią natomiast obywatele m.in. USA (439 tys.), Kanady (90 tys.), Korei Południowej (51 tys.).

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.