Partnerzy portalu
IGHP: hotele nie utrzymają się tylko z gości podróżujących służbowo IGHP: hotele nie utrzymają się tylko z gości podróżujących służbowo; fot. shutterstock

IGHP: hotele nie utrzymają się tylko z gości podróżujących służbowo

Ograniczenia działalności hoteli do obsługi jedynie osób będących w podróży służbowej spowoduje konieczność ich zamknięcia - ocenił Marcin Mączyński z Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego. Dodał, że w tej sytuacji bez wsparcia rządowego hotele będą nadal zwalniały pracowników i zamykały się.

Autor: PAP Data: 08 listopada 2020 07:01

Jak wskazał Mączyński w rozmowie z PAP, Izba dostrzega powagę sytuacji epidemicznej w kraju, a co za tym idzie, konieczność podejmowania przez rząd trudnych decyzji ograniczających działalność gospodarczą przedsiębiorstw.

"Jednak wprowadzenie przez rząd ograniczenia działalności hoteli do obsługi osób będących w podróży służbowej powoduje konieczność rozważenia ich zamknięcia. Wielu przedsiębiorców nie będzie stać na utrzymywanie otwartych hoteli dla marginalnej liczby gości i bez przychodów pozwalających na pokrycie kosztów" - powiedział.

Hotel, pensjonat, ośrodek wypoczynkowy – szukasz ciekawych ofert inwestycyjnych? Sprawdź PropertyStock.pl

Dodał, że destabilizacja rynku wynikająca z długotrwałego stanu ograniczeń i wyraźnego spadku popytu spowodowała konieczność cięcia kosztów, w tym bardzo dotkliwe zwolnienia pracownicze. "Dotychczasowa pomoc Państwa, w postaci zwolnień ze składek ZUS, Polskiego Bonu Turystycznego, czy wsparcia ze strony PFR jedynie doraźnie ulżyła naszej branży" - zaznaczył.

Jak podkreślił, większość przedsiębiorców hotelowych już nie ma rezerw finansowych pozwalających na przetrwanie do zakończenia pandemii i odbudowania się ruchu turystycznego. "Dlatego niezbędna jest realna pomoc finansowa ze strony państwa. Bez tego wsparcia hotele będą nadal zwalniały pracowników i zamykały swoją działalność" - ocenił.

Wskazał, że hotele w Polsce od początku pandemii, czyli od ponad ośmiu miesięcy, bardzo mocno odczuwają spadek popytu w związku z obostrzeniami w podróżowaniu, brakiem gości zagranicznych oraz z bezruchem na rynku spotkań biznesowych (MICE).

IGHP przypomniało, że od 7 listopada br. hotele i obiekty hotelowe w Polsce mogą obsługiwać wyłącznie gości podróżujących służbowo. Gośćmi hotelu mogą być również zawodnicy w czasie zgrupowań i współzawodnictwa sportowego, a także osoby wykonujące zawód medyczny.

Dozwolona jest również działalność hoteli robotniczych lub hoteli dla pracowników sezonowych. Potwierdzeniem podróży służbowej jest pisemne oświadczenie gościa oraz faktura wystawiona na firmę. Goście hotelowi spędzający w hotelu co najmniej jedną dobę mogą korzystać z restauracji hotelowej oraz z basenu - podała Izba.

Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów ws. ustanowienia ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii z 6 listopada br., od 7 do 29 listopada br. hotele w całej Polsce są dostępne tylko dla gości przebywających w podróży służbowej, medyków, pacjentów i ich opiekunów. Goście oraz obsługa hotelowa muszą zakrywać usta i nos. Maseczki można zdjąć tylko podczas posiłku w restauracji hotelowej dostępnej tylko dla gości hotelowych.

W hotelach nie mogą działać kluby i dyskoteki oraz miejsca udostępnione do tańczenia.

Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego od 2003 roku reprezentuje środowisko biznesu hotelowego i gastronomicznego w kontaktach z administracją państwową na szczeblu lokalnym, regionalnym, krajowym oraz na forum Unii Europejskiej. Jest największą organizacją samorządu gospodarczego w branży hotelarskiej - czytamy na stronie Izby. 

SŁOWA KLUCZOWE

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.