Partnerzy portalu
IGHP: straty branży hotelowej w maju sięgają 750 mln zł Straty branży hotelowej w maju to nawet 750 mln zł; fot. unsplash

IGHP: straty branży hotelowej w maju sięgają 750 mln zł

Straty branży hotelowej w maju wyniosły nawet 750 mln zł - podaje Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego na podstawie najnowszego badania. Szacuje, że w czerwcu hotele ponownie zaliczą stratę w przychodach - sięgającą 0,5 mld zł.

Autor: www.horecatrends.pl Data: 21 czerwca 2021 08:05

W związku z ograniczeniami w postaci 50 proc. dostępnych pokoi oraz miejsc w restauracji również w czerwcu, IGHP zadała analogiczne pytanie o szacunek strat w przychodach wynikających z ww. obostrzeń. Z uzyskanych danych średnia strata oszacowana została na 280 tys. zł na obiekt, a przeliczając na pokój hotelowy: 3,8 tys. zł. To oznacza, że branża w czerwcu szacuje ponownie straty w przychodach na około pół miliarda złotych.

Rośnie udział portali rezerwacyjnych (tzw. OTA) w rezerwacjach

Wraz ze zwiększoną liczbą prognozowanych rezerwacji rośnie udział OTA. Uśredniając wyniki z 3 miesięcy, 10 proc. ankietowanych wskazało na udział portali rezerwacyjnych powyżej 50 proc. Jednak nadal zdecydowana większość, bo ponad 3/4 deklaruje udział poniżej 30 proc., z czego 40 proc. poniżej 10 proc. Oznacza to kolejny, choć niewielki, kilkuprocentowy wzrost.

Zyski hoteli na koniec 2022 roku

Wciąż zdecydowana większość, bo ponad 87 proc. hoteli nie przewiduje osiągnięcia zysku z działalności operacyjnej wcześniej niż na koniec 2022 roku (delikatna poprawa o 5 pp.), a wyraźnie niekorzystny odsetek hoteli wskazujących na okres późniejszy niż rok 2022 wynosi ponad połowę (53 proc). W ślad za tym również nieco lepiej wypadła ocena powrotu przychodów do poziomu z lat 2018-19. Jednak nadal za najbardziej prawdopodobny wskazany został rok 2023: 46 proc., a rok 2024 i późniejsze lata nadal stanowią istotną część ankietowanych, bo 31 proc.

Segment spotkań biznesowych (MICE) powoli się budzi

Tyle samo co w kwietniu, czyli  85 proc. obiektów, potwierdziło, że otrzymuje zapytania o możliwość organizowania spotkań biznesowych, w tym aż 50 proc. oceniło liczbę zapytań na dużą lub umiarkowaną. Tym razem nie było istotnych różnic w hotelach biznesowych czy miejskich – w tych grupach wskaźnik ten również wyniósł 50 proc. Jednocześnie ponad 80 proc. hoteli potwierdziło, że w związku z narzuconym limitem organizacji konferencji 1 os. na 15 m.kw. (od 25 czerwca 1 os. na 10 m.kw.) jest lub będzie zmuszone do odmawiania organizacji części spotkań biznesowych. Uwzględniając fakt, że hotele są przygotowane pod względem sanitarnym do obsługi segmentu MICE, obostrzenia w tym zakresie powinny być jak najszybciej zniesione, a przynajmniej istotnie poluzowane.

Hotele a szczepienia

Odpowiedzi hotelarzy na pytania dotyczące wyszczepienia personelu potwierdzają społeczną odpowiedzialność naszej branży. Uśredniając wyniki, już 55 proc. pracowników zostało zaszczepionych pierwszą dawką, a w pełni zaszczepionych jest 36 proc. Uwzględniając relatywnie młody wiek kadr hotelowych, a tym samym późną możliwość rozpoczęcia szczepień, co wynikało z przyjętego przez rząd harmonogramu, wyniki wyszczepienia personelu hotelowego należy uznać za bardzo dobre.

W ankiecie przeprowadzonej w dniach 10-14 czerwca wzięło udział 196 hoteli zlokalizowanych we wszystkich województwach. 70 proc. spośród nich jest położonych w miastach. 29 proc. to obiekty sieciowe. Hotele, w którychprzeważa ruch biznesowy, stanowiły 35 proc., łączące segment biznesowy z turystycznym 39 proc., a specjalizujące się w turystyce wypoczynkowej 26 proc. Dominującymi formami biznesu hotelowego wśród ankietowanych obiektów są mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa (84 proc.). Wszystkie powyższe statystyki są praktycznie niezmienne od początku przeprowadzania przez Izbę ankiet, niezależnie od zmieniającej się liczby respondentów.

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.