Partnerzy portalu
IGHP: w sierpniu 2/3 hoteli z obłożeniem powyżej 40 proc. IGHP: w sierpniu 2/3 hoteli z obłożeniem powyżej 40 proc.; fot. unsplash

IGHP: w sierpniu 2/3 hoteli z obłożeniem powyżej 40 proc.

W sierpniu obłożenie wyższe niż 40 proc. szacuje 2/3 hoteli, z czego ponad 40 proc. wskazuje na frekwencję wyższą niż 60 proc. - informuje Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego na podstawie najnowszego badania. Izba wskazuje na mały udział klientów z bonem turystycznym.

Autor: PAP Data: 23 sierpnia 2021 07:44

Jak wynika z najnowszej ankiety Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego, lipiec był kolejnym po czerwcu miesiącem wyraźnej poprawy wyników operacyjnych hoteli, pomimo utrzymania limitu 75 proc. dostępnych pokoi.

W skali kraju ponad 3/4 hoteli odnotowało średnią frekwencję powyżej 40 proc., w tym ponad połowa powyżej 60 proc. - podano. "Jeszcze lepsze wyniki osiągnęły obiekty pozamiejskie" - wskazał Maciej Mączyński z Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego.

Hotel, pensjonat, ośrodek wypoczynkowy – szukasz ciekawych ofert inwestycyjnych? Sprawdź PropertyStock.pl

Jak podał, obłożenie powyżej 40 proc. uzyskało ponad 87 proc. obiektów, z tego aż 70 proc. odnotowało wynik powyżej 60 proc. "Żaden z obiektów nie miał frekwencji poniżej 20 proc." - dodał. Wskazał, że w przypadku hoteli biznesowych, frekwencję powyżej 40 proc. odnotowało 60 proc., z tego w 19 proc. obiektów obłożenie przekroczyło 60 proc.

Według eksperta, lipcowe dane dotyczące przyjętych rezerwacji na następne trzy miesiące również wskazują na poprawę sytuacji w drugim miesiącu wakacji, w przeciwieństwie do pierwszych dwóch miesięcy po wakacjach.

Jak wynika z badania, w sierpniu obłożenie wyższe niż 40 proc. szacuje 2/3 hoteli, z czego ponad 40 proc. wskazuje na frekwencję wyższą niż 60 proc.

We wrześniu prognozy obłożenia są już na niższym poziomie, a jego rozkład bardziej równomierny. Co trzeci hotel szacuje frekwencję na poziomie nie wyższym niż 20 proc., kolejna 1/3 nie przekracza 40 proc., a powyżej tego wskaźnika obłożenie deklaruje kolejna 1/3 obiektów. W październiku natomiast blisko 3/4 hoteli wskazuje na obłożenie poniżej 20 proc., z tego aż 30 proc. poniżej 5 proc. - czytamy.

Jak dodał Mączyński, we wszystkich trzech miesiącach odsetek hoteli, które pozostaną lub planują zamknięcie nie przekracza 2 proc.

Zauważył, że hotelarze wskazali w ankiecie na wzrost zapytań z segmentu MICE na okres powakacyjny. "Pomijając hotele, które nie dysponują odpowiednią infrastrukturą do obsługi konferencji, 80 proc. obiektów potwierdziło, że otrzymuje zapytania o możliwość organizowania spotkań biznesowych. Zwiększył się odsetek hoteli, które oceniły liczbę zapytań na dużo lub umiarkowanie, do 45 proc. (w czerwcu było to 35 proc.)" - podał.

Jak ocenił, uwzględniając fakt, że hotele są przygotowane pod względem sanitarnym do obsługi segmentu MICE i jednocześnie rośnie popyt na spotkania biznesowe, obostrzenia dotyczące limitu powierzchni (10 mkw. na 1 os.) powinny zostać jak najszybciej zniesione, a przynajmniej istotnie poluzowane.

Z ankiety przeprowadzonej przez Izbę wynika ponadto, że wzrosły nieco średnie ceny za pobyt. "60 proc. hoteli osiągnęło średnie ceny wyższe niż w lipcu 2019 r., przy czym prawie 30 proc. odnotowało wzrosty o więcej niż 10 proc. W przypadku 14 proc. obiektów ceny nie zmieniły się, a spadek wykazało 24 proc. hoteli" - podano.

Według Mączyńskiego, zaskakująco niekorzystnie wypadają w ankiecie dane dotyczące wsparcia sprzedaży usług hotelowych przez program Polskiego Bonu Turystycznego (PBT). "W lipcu średni udział pobytów opłaconych za pomocą PBT w sprzedaży ogółem wyniósł zaledwie 11 proc." - podał.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.