Inteligentne hotele - jak wykorzystują nowe technologie? Fot. Unsplash

Inteligentne hotele - jak wykorzystują nowe technologie?

Autor: Artykuł promocyjny firmy SetPin Data: 10 sierpnia 2022 09:30

Zmiany na rynku – podyktowane m.in. pandemią COVID 19 – wymusiły na branży hotelarskiej inną postawę wobec nowych technologii. Okazuje się bowiem, że wykorzystywanie ich w swojej codziennej pracy jest wręcz niezbędne, jeśli dany obiekt chce przyciągnąć klientów, zagwarantować im bezpieczeństwo, komfort i co za tym idzie - zwiększać swoje przychody.

Raporty wskazują, że wizja automatyzacji wpisuje się w trendy technologiczne i branżowe, a oprócz oczywistych płatności zbliżeniowych, coraz częściej wymienia się również m.in. elektryczne zamki na kod, bezkontaktową rejestrację, sterowanie sprzętem hotelowym przez aplikację mobilną, czy czujniki, które ochraniają obiekt przed zalaniem i pożarami. Jak na to wszystko zapatrują się goście hotelowi?

Czy goście cenią nowe technologie?

Tak! Potwierdzają to badania i analizy, m.in. podsumowane w raporcie Hotel’s Digital Divide, który przeanalizował trendy hotelarskie, skupiając się właśnie na nowych technologiach. Okazuje się bowiem, że 49% respondentów niezwykle mocno ceni przyjazną obsługę hotelową. Jeśli ta jest kompetentna i nastawiona na pomoc – klienci czują się zaopiekowani i chętnie podejmą się ponownej rezerwacji. Jednocześnie, ponad 60% gości potwierdziło, że nieprzyjazny personel jest jednym z najgorszych i najbardziej frustrujących elementów podczas urlopu. Co ciekawe – analizy Oxford University wykazały, że zawód recepcjonisty jest jednym z najbardziej podatnych na automatyzacje (nawet 96% ryzyka automatyzacji). Skąd to wynika?

  • 38% klientów twierdzi, że proces rejestracji w recepcji trwa zbyt długo,
  • 31% gości hotelowych doświadczyło dużych opóźnień, związanych z obsługą hotelową.

Te same raporty pokazały, że w hotelach nadal jest przestarzała technologia (34%), która wpływa negatywnie na funkcjonowanie obiektu, a tym samym – na zadowolenie gości. Klienci (43%) oczekują bowiem funkcjonalnych rozwiązań, które można integrować z ich osobistymi urządzeniami mobilnymi. Aż 59% oczekuje doskonałego łącza wi-fi, stanowiska do parzenia kawy/herbaty w pokoju (38%) i narzędzi do własnoręcznego check-inu (60%).

Co więcej – potrzeba technologii in-room jest tak duża, że wielu gości wolałoby zrezygnować z np. SPA (24%) lub room service’u (15%), tylko po to, aby móc skorzystać z tych, współczesnych rozwiązań.

Co zyskują hotele dzięki nowym technologiom?

Wykorzystywanie nowych technologii to prosta droga do budowania przewagi konkurencyjnej. Odwaga w stosowaniu tych rozwiązań sprawia, że dany hotel wyróżnia się na tle innych, dostępnych hosteli czy aparthoteli. Docelowo więc nowe technologie mają:

  • Wprowadzić automatyzację dla czasochłonnych i żmudnych procesów, które obciążają zasoby personelu i mogą prowadzić do błędów,
  • Usprawnić obsługę klientów, którzy nie muszą czekać na dostępność personelu,
  • Zapewnić większe bezpieczeństwo,
  • Zachęcić gości hotelowych do skorzystania z nowych obszarów usług,
  • Zwiększać przewagę konkurencyjną – zwłaszcza nad obiektami, które nie stosują nowych technologii,
  • Zwiększać przychody,
  • Zwiększać elastyczność - w zakresie samodzielnego wymeldowania i zameldowania,
  • Zapewnić większy komfort – zarówno personelowi, jak i Klientom, którzy czują się wyróżnieni i doskonale ugoszczeni.

Zatem, jakie technologie warto wybrać, aby korzystać w pełni z powyższych zalet?

Zamki elektroniczne na kod

Goście wskazują, że chcą własnoręcznie zameldować/wymeldować się przy użyciu inteligentnych urządzeń dostarczanych przez hotele (60%) lub za pomocą prywatnych urządzeń mobilnych (40%).

W tym celu powstał zamek na kod od SetPin, który zamontować można w dowolnych drzwiach w swoim hotelu. Zamki tego typu uruchamia się za pomocą kodów, które następnie wprowadza się na panelu sterowania. Ciąg cyfr otrzymują wyłącznie wskazane, wybrane osoby, dzięki czemu do lokalu nie dostaną się niepowołani goście. Docelowo - system umożliwia samodzielne zameldowanie, bez pomocy recepcji. Rozwiązanie to odciąża pracę personelu, zmniejsza kolejki i doskonale zastępuje recepcję całodobową, która nierzadko obarczona jest większymi kosztami i trudnościami organizacyjnymi.

Porada: Rozwiązanie to posiada historię dostępu oraz jest w pełni zintegrowane z systemami hotelowymi KWHotel Pro firmy Kajware, Hotres oraz iDoSellBooking.

Powiadomienia SMS

Raport Hotel’s Digital Divide wskazuje na bardzo interesujący aspekt – komunikację. Okazuje się bowiem, że średnio 1 na 6 gości zgłasza trudność w komunikowaniu się z personelem, przez co nie realizowane są ich potrzeby. Co ciekawe – różne grupy odbiorcze mają różne wymogi komunikacyjne, dlatego też hotele powinny zapewnić różnorodność kanałów dotarcia. Oprócz oczywistych maili i telefonów, coraz więcej gości zgłasza chęć SMSowania z danym obiektem (15% gości w wieku od 18 do 24 lat).

Mając na względzie te wartości - warto wdrożyć automatyzację w postaci powiadomień SMS. Te, docierają na urządzenia mobilne gości hotelowych, informując o najważniejszych aspektach – np. sposobach dojazdu, dobie hotelowej, czy okolicznych atrakcjach. Funkcjonalność ta odpowiada na potrzeby klientów, którzy stwierdzili (81%), że chcieliby otrzymywać rekomendacje, np. dotyczące zabytków czy lokalnych przysmaków (40%).

Porada: Powiadomienia SMS skracają drogę dotarcia i są niezwykle atrakcyjną alternatywą dla maili i rozmów telefonicznych, które obciążają zasoby personelu.

Sterowanie przez aplikację

Aż 69% respondentów oczekuje nowoczesnych technologii, które powstały z myślą o urządzeniach, znajdujących się wewnątrz hotelowego pokoju. Docelowo więc Klient chce uruchamiać klimatyzację czy mulimedia za pomocą aplikacji, zainstalowanej na swoim smartfonie czy tablecie. Dodatkowo - zautomatyzowanie tych rozwiązań pozwala zaoszczędzić energię, poprzez np. automatyczne wyłączenie nieużywanego sprzętu.

Porada: Dzięki aplikacji możesz badać zachowania i upodobania swoich gości – np. preferowane przekąski w zamawianym zdalnie room service.

Czujniki

Czujniki np. dymu, zalania czy włamania, to sprzęt zapewniający najwyższy poziom bezpieczeństwa. Dzięki ich rozmieszczeniu - system błyskawicznie alarmuje odpowiednie służby ratunkowe, uruchamiając dodatkowe podzespoły, które mają za zadanie np. ułatwić drogę ewakuacji.

Przykładowo więc czujniki dymu, które rozmieszcza się po pokojach i korytarzach „wychwytują” nieprawidłowości w postaci podwyższonej temperatury, a następnie doprowadzają informację do centrali, która otwiera klapy oddymiające w dachach. Dzięki temu procesowi dochodzi do cyrkulacji powietrza, a co za tym idzie – do usuwania dymu i gromadzących się, innych produktów spalania.

Nowe technologie to bez wątpienia przyszłość wielu branż – również branży hotelarskiej. Odwaga i śmiałość w testowaniu powyższych rozwiązań to krok milowy dla rozwoju Twojego obiektu - w końcu w XXI wieku goście hotelowi oczekują automatyzacji. Nie pozostawaj obojętny na te trendy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz