Partnerzy portalu
Jak będziemy wypoczywać w przyszłości, czyli 5 najciekawszych trendów branży hotelarskiej fot. materiały prasowe Hotel Dębowy

Jak będziemy wypoczywać w przyszłości, czyli 5 najciekawszych trendów branży hotelarskiej

W minionym tygodniu w Poznaniu odbyła się Hotel Marketing Conference, najważniejsze wydarzenie branżowe nie tylko w kraju, ale i całej Europie, na którym w tym roku pojawiło się aż 1500 hotelarzy. Prelegenci prowadzili liczne warsztaty, radzili też, w jaki sposób reagować na trendy. Przedstawiamy te najciekawsze, które zmienią sposób, w jaki wypoczywamy.

Autor: horecatrends.pl Data: 20 października 2019 15:28

1. Rozwiązania ekologiczne

Coraz częściej hotele już na etapie budowy wdrażają rozwiązania ekologiczne, takie jak baterie słoneczne na dachu czy specjalne systemy oszczędzania wody i energii elektrycznej w pokojach. To dopiero początek, bo trend ekologiczny stopniowo nabiera tempa. Troska o środowisko znacząco wpłynie na sposób funkcjonowania obiektów hotelowych w najbliższych latach. Przewiduje się, że kolejne hotele będą inwestowały w naczynia biodegradowalne, a nawet studnie głębinowe. Ekologiczna żywność stanie się standardem, podobnie jak ekologiczne kosmetyki.

2. Go-working

 Jednym z ekspertów Hotel Marketing Conference była Karolina Sochaj, dyrektor Hotelu Dębowego Biowellness & SPA w Bielawie, która podzieliła się doświadczeniem z zakresu go-workingu. Go-working to połączenie pracy i wypoczynku, zjawisko coraz bardziej popularne na świecie. Okazuje się, że coraz więcej freelancerów odwiedza zaciszne hotele nie w weekendy, ale pomiędzy niedzielą a czwartkiem, kiedy w tego typu obiektach jest stosunkowo spokojnie. To pozwala im skupić się na efektywnej pracy, by po chwili oddać się relaksowi, np. w spa. Hotel Dębowy Biowellness & SPA jako pierwszy wprowadził do swojej oferty specjalne pakiety go-workingowe. 

3. Instagramability

Media społecznościowe mają coraz większy wpływ na podejmowanie decyzji konsumenckich. Wedle danych portalu Expedia, blisko 70% procent podróżujących wybiera obiekty, które dobrze prezentują się na zdjęciach. Liczby mówią same za siebie, wymuszając zmianę kierunku myślenia kierowników i osób zarządzających hotelami. Coraz większy nacisk kładziony jest na oryginalne dodatki i niebanalny wystrój. Można się spodziewać, że podróżowanie w poszukiwaniu wymarzonego i oryginalnego kadru będzie się tylko nasilać.

4. Hotele z motywem przewodnim

Hotele z motywem przewodnim to jeden z najciekawszych trendów w branży. Domki Hobitta wbudowane w zbocza gór w Nowej Zelandii czy Hotel-biblioteka w samym sercu Nowego Jorku, będący spełnieniem marzeń każdego mola książkowego - te oryginalne hotele już teraz biją rekordy popularności na świecie. Tego typu obiekty wzbudzają ciekawość, na stałe pozostając w pamięci gości. Największą kreatywnością wykazali się Szwedzi, tworząc Ice Hotel - co roku od nowa budowany z brył krystalicznego lodu. W środku znajduje się szereg udogodnień typowych dla klasycznie zbudowanych obiektów, takich jak restauracja, bar czy gorąca sauna.

5. Wykorzystanie nowoczesnych technologii

Rozwiązania oparte na rozszerzonej rzeczywistości oraz personel hotelowy składający się z… robotów. Nowoczesne technologie zdominują branżę hotelarską. Wedle przewidywań, przyszłością są inteligentne systemy zarządzania, które znacznie ograniczą rolę czynników ludzkich. Już teraz w niektórych obiektach w kraju można spotkać interaktywne stacje meldunkowe, które pozwolą na samodzielne zameldowanie i wymeldowanie się z hotelu. A to zapewne dopiero początek.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.