×

Subskrybuj newsletter
horecatrends.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.
Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
Partnerzy portalu
Jak znaleźć pracowników w branży hotelowej?
Jak znaleźć pracowników w branży hotelowej? fot. unsplash

Jak znaleźć pracowników w branży hotelowej?

Autor: PropertyNews Data: 23 czerwca 2021 11:43 | Aktualizacja: 24 czerwca 2021 08:06

Przed właścicielami wielu hoteli pojawiło się nowe wyzwanie. W jaki sposób pozyskać kandydatów do pracy?

Wielu pracowników branży HoReCa, w tym branży hotelarskiej z powodu pandemii musiało zmienić branżę. Jak wynika z danych Grupy Progres, największą popularnością wśród nich cieszyły się stanowiska w branży produkcyjnej, logistycznej, handlowej i usługowej. Obecnie zauważyć można ponownie zwiększone zapotrzebowanie na pracowników z tego sektora.

Recesja wywołana epidemią ma swoje implikacje w branży hotelarskiej. Przez wiele miesięcy ośrodki były zamknięte lub funkcjonowały w ograniczony sposób. Właściciele ucinali godziny pracy lub byli zmuszeni do zwolnienia części załogi. Obecnie rozpoczęła się walka o pracownika. W ostatnich tygodniach pojawiło się kilkaset ofert pracy w turystyce i hotelarstwie. Poszukiwani są przede wszystkim: pokojowe i kelnerki, obsługa recepcji, menedżerowie hoteli i restauracji, pomoce kuchenne. W wielu miejscach brak zainteresowania sprawił, że właściciele chętnie przyjmą do pracy osoby, które szkolić będą od podstaw. Walka o pracownika zatem trwa. Czy można się wyróżnić? A jeśli tak, to w jaki sposób?

Hotel, pensjonat, ośrodek wypoczynkowy – szukasz ciekawych ofert inwestycyjnych? Sprawdź PropertyStock.pl

Wizerunek pracodawcy

Odpowiedź na pytanie, w jaki sposób przyciągnąć pracownika jest prosta. Słowem klucz jest wizerunek przedsiębiorstwa. - Działania z obszaru employer brandingu budują markę pracodawcy, sprawiając, że staje się atrakcyjna w oczach potencjalnego pracownika – mówi Sebastian Kopiej z Commplace. - To z kolei pozytywnie wpływa na zainteresowanie ofertami pracy i pozwala skrócić czas rekrutacji, jednocześnie wspierając w poszukiwaniu wykwalifikowanej załogi – mówi ekspert z Commplace.

Marka pracodawcy i odpowiedni wizerunek pracodawcy są niezbędne w procesie rekrutacji nowych pracowników. Ale także do zatrzymania tych, których już zatrudniono. Zmiany na rynku pracy spowodowane pandemią wpłynęły na dalszą transformację trendów

Atrakcyjna kampania rekrutacyjna

„Do pracy w hotelu zatrudnię…”. „Poszukujemy…”. To początek wielu z ogłoszeń, które znaleźć można na popularnych portalach internetowych. Czy przyciągają uwagę? Czy pozwalają się wyróżnić? Zdecydowanie nie. Przełam nudę pojawiającą się w wielu anonsach. Zaprezentuj swoją markę w ciekawy sposób, tak aby to właśnie ją wybrano pośród konkurencji. Kampania rekrutacyjna, połączona z działaniami z obszaru public relations to inwestycja w przyszłość. Zapewne zależy ci na tym, by jakość Twoich usług była na wysokim poziomie? Stwórz zespół, który w tym pomoże i zadba o wizerunek pracodawcy. Ale najpierw dotrzyj do najlepszych. Pamiętaj także, że ambasadorami Twojej firmy są już zatrudnieni pracownicy. Ich opinie to najbardziej wiarygodne źródło informacji. Dla wszystkich. W tym kandydatów do pracy.

Więcej na propertynews.pl

Nie przegap najważniejszych wiadomości

Horeca Trends - Google News Obserwuj nas w Google News
Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz