Partner portalu
Marriott ukarany za wyciek danych 339 mln klientów Marriott ukarany za wyciek danych 339 mln klientów; fot. shutterstock

Marriott ukarany za wyciek danych 339 mln klientów

Amerykańska sieć hotelowa Marriot została ukarana grzywną w wysokości 18,4 mln funtów za wyciek danych 339 milionów gości – informuje w piątek BBC.

Autor: PAP Data: 30 października 2020 19:47

Brytyjski regulator ochrony danych osobowych Information Commissioner's Office (ICO) przekazał w piątek, że w efekcie cyberataku przestępcy uzyskali dostęp do takich danych milionów gości hotelowych jak nazwiska, adresy e-mail, numery telefonów, numery paszportów, informacje dotyczące kont w programach lojalnościowych czy szczegóły na temat odbywanych podróży. Trwający przez co najmniej cztery lata (od 2014 do 2018 roku) wyciek danych dotyczył 339 milionów klientów z całego świata. ICO prowadziło sprawę przeciwko Marriottowi w imieniu całej Unii Europejskiej - zadanie to zostało powierzone brytyjskiemu regulatorowi, ponieważ europejska siedziba amerykańskiej sieci hotelowej znajduje się na terenie tego kraju.

Według informacji przekazanych w piątek mediom przez ICO źródłem wycieku danych były serwery sieci hotelowej Starwood, które padły ofiarą cyberataku w 2014 roku, czyli ok. dwa lata przed zakupem tej sieci przez Marriott. Wyciek został jednak odkryty dopiero w 2018 roku, co według ICO stanowi dowód na to, że Marriott nie dochował należytej staranności w kwestii ochrony osobowej swoich klientów zgodnie z wymaganiami zawartymi w General Data Protection Regulation (GDPR). BBC donosi, że pierwotnie ICO planowało ukaranie Marriotta grzywną w wysokości 99 mln funtów, uznało jednak, że po wykryciu problemu Marriott zareagował szybko, a poziom bezpieczeństwa danych w systemach informatycznych firmy uległ znacznej poprawie.

SŁOWA KLUCZOWE

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.