Partnerzy portalu
Mizerne rezerwacje w hotelach na długi weekend majowy i czerwcowy Fot. Katarzyna Gubała/PTWP

Mizerne rezerwacje w hotelach na długi weekend majowy i czerwcowy

Kwiecień był dla hoteli lepszy niż marzec, ale prognozy na kolejne dwa miesiące są już bardzo słabe. Blisko 3/4 hoteli posiada rezerwacje poniżej 30 proc. obłożenia - wynika z ankiety przeprowadzonej wśród hotelarzy przez Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego.

Autor: Oprac. KG Data: 15 kwietnia 2022 12:25

Wyniki ankiety przeprowadzonej w hotelach przez Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego wykazują, że dane dotyczące przyjętych rezerwacji na kolejne trzy miesiące nadal powielają niekorzystny schemat poprzednich okresów: prognozy są słabe i pogarszają się z każdym kolejnym miesiącem.

Prognozy na maj i czerwiec są słabe 

Jedyną korzystniejszą różnicę do poprzednich ankiet stanowi kwiecień, dla którego stan rezerwacji jest lepszy niż miesiąc temu był dla marca. Nadal jednak dużo, bo ponad połowa hoteli (54 proc.) wskazała na obłożenie poniżej 30 proc. (miesiąc temu dla marca odpowiednio było to 75 proc.). Dość równoliczne grupy (19 i 17 proc. obiektów każda) posiadają obłożenie odpowiednio w zakresie 31-40 proc. oraz 41-50 proc., a frekwencję powyżej 50 proc. już tylko 10 proc. hoteli.

Hotel, pensjonat, ośrodek wypoczynkowy – szukasz ciekawych ofert inwestycyjnych? Sprawdź PropertyStock.pl

Natomiast prognozy na kolejne dwa miesiące są już bardzo słabe: blisko 3/4 hoteli posiada rezerwacje poniżej 30 proc. obłożenia. Po raz kolejny potwierdza to, że nadal mamy do czynienia ze zjawiskiem krótkiego okienka rezerwacyjnego, a tradycyjne długie weekendy majowy i czerwcowy nie skłoniły jeszcze gości do złożenia wczesnych rezerwacji.

Hotelarze w pesymistycznym nastroju

Na powrót popytu na usługi hotelowe do poziomu z lat 2018-19 nie wcześniej niż w roku 2024 wskazała ponad połowa (52 proc.) hoteli, dość liczną grupę (38 proc.) stanowią obiekty optujące za 2023 r., a na rok bieżący wskazało niecałe 10 proc. hoteli. Wśród hotelarzy przeważa nastrój pesymistyczny - taką odpowiedź zaznaczyło 60 proc. ankietowanych.

Ponad 55 proc. hoteli sygnalizuje problem terminowej spłaty środków z Tarczy PFR 2.0.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz