Partnerzy portalu
Nosalowy Dwór: Paszporty covidowe to zdecydowanie opcja do rozważenia Wiktor Wróbel, prezes zarządu spółki Nosalowy Dwór przyznaje, że wprowadzenie "przepustek covidowych" w hotelach to opcja, którą powinno się rozważyć/ fot. materiały prasowe

Nosalowy Dwór: Paszporty covidowe to zdecydowanie opcja do rozważenia

- Dodatkowe zabezpieczenie w postaci posiadania „paszportu covidowego” byłoby bardzo dobrym uzupełnieniem staranności i rzetelności naszej branży i jej przygotowania do obsługi gości nawet w dzisiejszych trudnych realiach - mówi Wiktor Wróbel, prezes zarządu spółki Nosalowy Dwór.

Autor: MB; www.horecatrends.pl Data: 17 sierpnia 2021 20:11

HT.pl: Jak hotele mogą przygotować się na kolejny trudny czas? Co kolejne potencjalne obostrzenia oznaczałyby dla branży HoReCa?

Wiktor Wróbel, prezes zarządu spółki Nosalowy Dwór: Dochodzące do nas doniesienia o możliwych kolejnych ograniczeniach w okresie jesienie są dla branży hotelarskiej niezwykle niepokojące. Branża ta została bardzo mocno poszkodowana z powodu pandemii, a jej straty w samym tylko okresie od listopada 2020 roku do kwietnia 2021 roku szacowane były na 2,2 mld złotych (nie mówimy nawet o pierwszym półroczu 2020 roku).

Hotel, pensjonat, ośrodek wypoczynkowy – szukasz ciekawych ofert inwestycyjnych? Sprawdź PropertyStock.pl

Możliwość przetrwania wielu podmiotów w branży (uniknięcie upadłości), przyszłość zatrudnionych w niej pracowników oraz wielu polegających na hotelach kontrahentów zależy teraz przede wszystkim od ciągłości i przewidywalności dalszego prowadzenia działalności. Pamiętajmy, że branża aż do 26 czerwca podlegała bardzo dotkliwym ograniczeniom (w szczególności - ograniczenie maksymalnego obłożenia jedynie do 50%), a nawet i teraz hotele w dalszym ciągu nie mogą działać bez ograniczeń (obowiązuje ograniczenie 75% obłożenia, z zastrzeżeniem niewliczania do limitu gości zaszczepionych - których jednak hotelarze nie mogą prawnie w żaden sposób weryfikować).

Jako podmioty świadczące usługi stacjonarne (nocleg, gastronomia, powiązane tym usługi dodatkowe) hotelarze nie mogą się w żaden sposób przebranżowić czy też zmienić fundamentalnie sposobu świadczenia usług. Hotelarstwo jest tym samym poniekąd zdane na łaskę i niełaskę obowiązujących przepisów.

To na czym skupia się nasza firma i inne hotele to dbanie o przestrzeganie norm sanitarnych i bezpieczeństwo gości i pracowników. Możemy pójść dalej – np. w zakresie stworzenia przestrzeni na terenie hotelu do testowania gości na obecność COVID-19 przed rozpoczęciem pobytu. Możemy także działać w oparciu o tzw. „paszport COVIDowy”, który wdrożony został na poziomie Unii Europejskiej i umożliwia przyjmowanie gości w pełni zaszczepionych, ozdrowieńców oraz osób z negatywnym testem. M.in. to właśnie deklarowaliśmy w Apelu, który praktycznie wszystkie duże firmy hotelarskie oraz zrzeszająca hotelarzy Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego złożyły na ręce Rządu pod koniec lipca.

Jesteśmy gotowi wspólnie wypracować rozwiązania umożliwiające działalność w sposób pozwalający nam na pokrycie kosztów, w połączeniu z należną troską o bezpieczeństwo naszych gości i pracowników. Tak jak napisaliśmy w Apelu, dane z innych krajów UE (Wielka Brytania, Niemcy, Holandia, Irlandia) pokazują, że udział procentowy hoteli w przenoszeniu się wirusa COVID-19 jest bardzo znikomy.

Liczymy, że uda się zatem wypracować rozwiązania pozwalające nam na funkcjonowanie oraz regulowanie naszych zobowiązań; to właśnie na tym – a nie na pomocy finansowej z bardzo obciążonego teraz budżetu Państwa – chcielibyśmy przede wszystkim bazować. Oczywiście, w zależności od skali dalszych ograniczeń pomoc Państwa – np. pod postacią subwencji pozwalających utrzymać płynność finansową - może i tak okazać się nieodzowna.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.