Partner portalu
Nosalowy Dwór Resort & SPA: Musieliśmy całkowicie zmienić strategię działania na jesień (wywiad) Od dwóch tygodni powiat tatrzański jest w czerwonej strefie, co spowodowało mniejszy ruch w górach, fot. facebook.com/nosalowydwor/

Nosalowy Dwór Resort & SPA: Musieliśmy całkowicie zmienić strategię działania na jesień (wywiad)

Od dwóch tygodni powiat tatrzański pozostaje w czerwonej strefie, co spowodowało mniejszy ruch w górach. — Goście wybierając wyjazd do hotelu chcą skorzystać z lobby barów, restauracji czy innych punktów również w godzinach wieczornych/nocnych. Teraz i to zostało zabronione. Sytuacja nie jest łatwa — mówi w rozmowie z portalem horecatrends.pl Radek Fischbach, główny doradca zarządu ds. Gastronomii w Nosalowy Dwór Resort & SPA.

Autor: Jakub Szymanek/horecatrends.pl Data: 13 października 2020 08:33

Horecatrends.pl: Czy w związku z czerwoną strefą w Zakopanem jest mniej turystów?

Radek Fischbach, główny doradca zarządu ds. Gastronomii w Nosalowy Dwór Resort & SPA: Zdecydowanie tak. Widać to szczególnie w środku tygodnia. Pogoda w ostatnich dniach też nie zachęcała potencjalnych gości do przyjazdu do Zakopanego.

Jak wprowadzenie czerwonej strefy przełożyło się na działalność hotelu Nosalowy i restauracji przyhotelowych?

Od kilku tygodni funkcjonowaliśmy już w strefie żółtej, więc w samych restauracjach, a mamy ich łącznie 5, niewiele się zmieniło. W dalszym ciągu jest to ograniczenie spowodowane liczbą miejsc przypadających na m2 oraz zachowanie należytej odległości pomiędzy stolikami. Skutkuje to tym, że musieliśmy wydłużyć godziny serwowania śniadań, gdyż dostępną powierzchnię wykorzystujemy - zgodnie z obostrzeniami - tylko w dość małym procencie. Warto jednak zaznaczyć, że ogromną przewagą Resortu Nosalowy Dwór jest mnogość powierzchni, w których mogą być serwowane posiłki. To powoduje, że możemy w sposób bezpieczny i zgodny z przepisami obsługiwać nawet większe ilości gości.

Czy hotel Nosalowy i cały sektor HoReCa w powiecie tatrzańskim ponosi duże straty w związku z wprowadzeniem w regionie czerwonej strefy?

Tak i to zdecydowanie. Proszę pamiętać, że Nosalowy Dwór Resort & SPA to jeden z największych obiektów konferencyjno eventowych w kraju. Musieliśmy całkowicie zmienić strategię działania na jesień, co zaczęło przynosić już pierwsze wymierne efekty. Nosalowy Dwór od lat był znany również jako obiekt wyjątkowo przyjazny rodzinom z dziećmi i w tym momencie jesteśmy chętnie odwiedzani właśnie przez ten sektor gości. W poprzednim roku dostępność pokoi dla tej grupy klientów blokowały imprezy sektora MICE. Z kolei Nosalowy Park trafia z ofertą do najbardziej wymagających gości indywidualnych szukających spokoju, ciszy i komfortowego miejsca wypadowego w góry. Nasze obiekty zakopiańskie idealnie się więc teraz uzupełniają. 

Niestety, ale wprowadzenie czerwonej strefy spowodowało, że jedyne pozostałe w grafikach konferencyjnych najmniejsze spotkania zostały odwołane i przeniesione na rok 2021. Organizator nie chce brać odpowiedzialności za przyjazd grupy do miejsca, które na mapie jest zaznaczone tym kolorem. Jakimś rozwiązaniem i kierunkiem, w którym obecnie podążamy, jest promocja spotkań hybrydowych, do organizacji których jesteśmy przygotowani. Musimy jednak pamiętać, że w strefie czerwonej nawet konferencje prowadzone w takiej formie są zabronione. Proszę dodać do tych drastycznie malejących przychodów dodatkowe koszty: środki ochrony bezpośredniej dla pracowników, ilość środków dezynfekujących czy zwiększone koszty zatrudnienia.

Częściowo miejsce po gościach z sektora MICE udało się zastąpić gośćmi indywidualnymi, ale od minionej soboty punkty gastronomiczne są czynne do godziny 22:00, co wpływa na spadek zainteresowania. Niemniej jednak goście wybierając wyjazd do hotelu chcą skorzystać z lobby barów, restauracji czy innych punktów również w godzinach wieczornych/nocnych. Teraz i to zostało również zabronione. Sytuacja nie jest łatwa, ale wspólnie z zarządem podejmujemy stosowne działania, by maksymalnie wykorzystać potencjał miejsca i wyjść obronną ręką z tego wyjątkowo trudnego dla całej branży hotelarskiej okresu.

Dziękuję za rozmowę.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.