Partnerzy portalu
Orbis ma w planach 48 hoteli, w tym 7 obiektów własnych fot. materiały prasowe

Orbis ma w planach 48 hoteli, w tym 7 obiektów własnych

Po raz pierwszy od wielu lat Orbis odnotował dodatni wynik netto w pierwszym kwartale roku, który w regionie Europy Wschodniej jest tradycyjnie okresem pozasezonowym w branży hotelarskiej – mówi, podsumowując wyniki, Gilles Clavie, prezes zarządu Orbis. Firma skupia się na dalszym rozwoju sieci hoteli i wzmacnianiu marek Accoru w regionie.

Autor: PropertyNews Data: 26 kwietnia 2019 10:42

Korzystając ze stabilnego otoczenia makroekonomicznego i wzrostów na rynku w pierwszym kwartale Spółka osiągnęła zarówno wyższy wskaźnik frekwencji (+1,2 p.p.), jak i wzrost średniej ceny (+4,0%). Dobre wyniki operacyjne grupy kapitałowej Orbis znajdują potwierdzenie we wzroście wskaźnika RevPAR (142,6 zł) o 6,0%. Rosnące wskaźniki operacyjne przyniosły efekt w postaci wzrostu przychodów do poziomu 271,6 mln zł (+7,8%). EBITDA operacyjna wyniosła 56,6 mln zł, co stanowi 52,8% wzrostu w porównaniu z rokiem ubiegłym, częściowo dzięki zmianie standardów MSSF w zakresie metod księgowania dzierżawy. Pomimo pełnej wyzwań sytuacji na rynku pracy marża EBITDA zwiększyła się w ujęciu like-for-like do poziomu 20%. Spółka nadal koncentruje się na wzroście przychodów oraz kontroli kosztów i wydatków, co pozytywnie wpływa na jej rozwój.

Orbis skupia się na dalszym rozwoju sieci hoteli i wzmacnianiu marek Accoru w regionie. W I kw. 2019 r. spółka podpisała już 7 umów na prowadzenie nowych hoteli według modelu asset-light, które w najbliższych latach powiększą sieć o niemal 1 000 pokoi. Plany rozwoju są bardzo rozległe i obejmują 48 hoteli (ponad 6 600 pokoi), w tym 7 obiektów własnych. W pierwszym kwartale dodatkowo sieć wzbogaciła się o luksusowy hotel MGallery Collection (64 apartamenty) w centrum Krakowa działający w modelu franczyzowym.

Więcej na propertynews.pl.

SŁOWA KLUCZOWE

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.