Partner portalu
Osti-hotele: Przez pandemię średnie obłożenie w ostatnich 2 miesiącach wynosiło 20 - 30 proc Osti-hotele: Średnie obłożenie w ostatnich dwóch miesiącach wynosiło pomiędzy 20 a 30 proc, fot. materiały prasowe

Osti-hotele: Przez pandemię średnie obłożenie w ostatnich 2 miesiącach wynosiło 20 - 30 proc

- Średnie obłożenie w ostatnich dwóch miesiącach wynosiło pomiędzy 20 a 30 proc. Najwięcej gości odwiedza nas w weekendy. Praktycznie w całości są to klienci z Polski, którzy decyzje o przyjeździe podejmują często w ostatnim momencie. Dłuższa jest także droga do ostatecznej decyzji o rezerwacji pokoju. Zdecydowanie więcej jest również zapytań telefonicznych, które wcześniej zdarzały się rzadko - mówi Joanna Ostrowska, zarządzająca rodzinną siecią Osti-hotele w Krakowie.

Autor: horecatrends.pl/informacja prasowa Data: 22 października 2020 09:11

W opinii ekspertów z Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego pandemia koronawirusa przyczyniła się do tego, że hotele miejskie borykają się z największym w historii brakiem gości. Wpływ ma na to znikoma obecność turystów zagranicznych i bezruch w branży przemysłu spotkań, tzw. MICE.

- Średnie obłożenie w ostatnich dwóch miesiącach wynosiło pomiędzy 20 a 30 proc. Najwięcej gości odwiedza nas w okresie około weekendowym, czyli między czwartkiem a niedzielą - mówi Joanna Ostrowska, zarządzająca rodzinną siecią Osti-hotele w Krakowie, do której należą Hotel Kossak, Hotel Senacki oraz Hotelu Nobilium (jego otwarcie planowane jest w 2021 rok).

Przed pandemią Osti-hotele przede wszystkim odwiedzane były przez gości z zagranicy oraz klientów biznesowych. Obecna rzeczywistość spowodowała, że tych pierwszych praktycznie nie ma, a ci drudzy znacznie ograniczyli podróże. Więcej jest za to osób z Polski. A to - obok pandemii koronawirusa - jeden z czynników, który przełożył się na zmianę oczekiwań wobec obsługi, a także sposób podejmowania decyzji przez gości o rezerwacji pokoju.
 
- Już początek pandemii przyniósł znaczne skrócenie okresu tzw. booking-window, czyli czasu pomiędzy dokonaniem rezerwacji a przyjazdem do hotelu z kilku tygodni do dwóch-trzech dni, a nawet kilku godzin przed zameldowaniem się. Największy wpływ na decyzję mają doniesienia związane z sytuacją epidemiologiczną. Dodatkowym czynnikiem jest także pogoda - mówi Joanna Ostrowska. - Dane analityczne wskazują także, że kilkakrotnie wydłużyła się droga do podjęcia ostatecznej decyzji o rezerwacji. W przypadku wyjazdów biznesowych niejednokrotnie zamyka się ona w dwóch kliknięciach, ale już w przypadku tych prywatnych jest nawet czterokrotnie dłuższa. Klienci kilkakrotnie sprawdzają tę samą ofertę zanim zdecydują się na jej zakup - zauważa zarządzająca siecią Osti-hotele.

- Obserwujemy zwiększoną ilość rezerwacji telefonicznych, które wcześniej były rzadkością. Zmieniają się także oczekiwania wobec obsługi recepcji. Obok pytań związanych z usługami oraz wycieczkami, regularnie pytana jest ona także o najnowsze decyzje związane z pandemią koronawirusa - zauważa Joanna Ostrowska. To wszystko sprawia, że pomiędzy gośćmi a obsługą recepcji jest więcej interakcji niż przed pandemią - dodaje zarządzająca siecią Osti-hotele.

Mimo że gości jest znacznie mniej niż przed wybuchem pandemii, to właściciele hoteli nie tracą z nimi kontaktu. Pomocne w tym są media społecznościowe.

- Chociaż lockdown spowodował, że goście nie przyjeżdżali do naszych hoteli, to nie straciliśmy z nimi kontaktu. To jest nieustannie dla nas czas wzmożonej aktywności i wykorzystania technologii do budowania więzi. Zarówno z gośćmi, którzy już odwiedzili nasz hotel, ale także i z tymi, którzy dopiero będą wybierać obiekt, chcąc odwiedzić Kraków. W mediach społecznościowych Hotelu Kossak zachęcaliśmy już do wspólnego gotowania, ćwiczeń z trenerem personalnym, czy wspólnych spacerów po nieoczywistych miejscach Krakowa z przewodniczką Jolantą Polańską. Regularnie przygotowujemy także specjalne pakiety pobytowe dla naszych gości, a także dodatkowe profity, dzięki czemu otrzymują oni m.in. pobyt w pokoju o wyższym standardzie w niższej cenie, zwiedzanie Starego Miasta z dedykowanym przewodnikiem, butelkę wina do pokoju, czy weekendowy pobyt “szyty na miarę” - wylicza Joanna Ostrowska.

Niestety “Polski bon turystyczny” w przypadku hoteli miejskich, a takimi są obiekty należące do Osti-hotele, praktycznie nie przełożył się na wzrost zainteresowania.

- Do tej pory zrealizowaliśmy ich zaledwie kilka - mówi zarządzająca siecią.

 

Osti-hotele to rodzinna, krakowska sieć hoteli i restauracji, które mieszczą się w samym sercu Krakowa. W jej skład wchodzą takie obiekty jak: Hotel Senacki, Hotel Kossak oraz pięciogwiazdkowy Hotel Nobilium, którego otwarcie zaplanowane jest na wiosnę 2021 roku. Joanna Ostrowska, zarządzająca siecią jest  częścią inicjatywy Kraków Network, organizowanej przez Krakowskie Biuro Festiwalowe. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.