Partnerzy portalu
Polacy po powrocie do hoteli czują się bezpiecznie (badanie) Polacy po powrocie do hoteli czują się bezpiecznie (badanie) / fot. unsplash

Polacy po powrocie do hoteli czują się bezpiecznie (badanie)

Jak Polacy oceniają przygotowanie hoteli do ponownego otwarcia? Przeważająca większość z tych, którzy zdecydowali się na wyjazd w trakcie ostatnich 10 dni, uważa, że hotelarze zadbali o ich bezpieczeństwo. Aż 98% twierdzi, że otwarcie hoteli w obecnej sytuacji było dobrym pomysłem. Takie wnioski płyną z wyników ankiety przeprowadzonej wśród klientów portalu rezerwacyjnego Travelist.pl.

Autor: horecatrends.pl/informacja prasowa Data: 24 lutego 2021 10:41

Hotele i pensjonaty gości przyjmować mogą od 12 lutego. Rządowa decyzja spotkała się z ogromnym entuzjazmem zarówno ze strony branży, jak i samych turystów. Travelist.pl zapytał niemal 1500 klientów o pierwsze wrażenia z wyjazdów do hoteli działających w reżimie sanitarnym.

Aż 76% respondentów odpowiedziało, że czuło się bezpiecznie podczas pobytu, a 75% potwierdziło, że personel hotelowy dbał o przestrzeganie wszelkich zasad sanitarnych. Ponad połowa badanych oceniła zaś korzystanie z dodatkowych atrakcji hotelowych, takich jak np. basen, za bezpieczne.

Hotel, pensjonat, ośrodek wypoczynkowy – szukasz ciekawych ofert inwestycyjnych? Sprawdź PropertyStock.pl

Dodatkowo ponad dwie trzecie z nich potwierdziło, że pozostali goście stosowali się do ogólnych zasad bezpieczeństwa. To pokazuje, że nie tylko właściciele stanęli na wysokości zadania, ale również sami wczasowicze pamiętali o odpowiedzialnym zachowaniu. To bardzo ważne, ponieważ dalsze restrykcje zależeć będą między innymi od zbiorowej dyscypliny.

Zadowoleni z wyjazdów

Turyści są zadowoleni z otwarcia hoteli. Długo czekali na możliwość wyjazdu i przede wszystkim odpoczynku. W nowej rzeczywistości i ścisłym reżimie sanitarnym czują się bezpiecznie.

Ponad 90% z nich pojechałoby ponownie do hotelu przy obecnie obowiązujących zasadach sanitarnych. Oznacza to, że wprowadzone wytyczne, których hotelarze przestrzegają, wcale nie zniechęcają do wyjazdów. Wręcz przeciwnie, dają gościom poczucie komfortu i pozwalają myśleć o dalszych planach.

Aż 89% ankietowanych jest dodatkowo za otwarciem hotelowych restauracji. Hotele funkcjonować mogą przy 50% obłożeniu, co z góry oznacza mniejszą liczbę gości. Dlatego zachowanie bezpieczeństwa w strefie gastronomii nie stanowiłoby dodatkowego problemu. Hotelowe restauracje niosą ze sobą jeszcze mniejsze zagrożenie niż wspólne korzystanie ze strefy basenów czy saun.

Zdany egzamin

Z ankiety Travelist.pl wynika, że większość hotelarzy zdała egzamin, a rządzący podjęli słuszną decyzję. Otwarcie hoteli w trybie warunkowym dla wielu przedsiębiorców było wyzwaniem, które jednak okazało się opłacalne. „Niepewność sytuacji, w której wszyscy się znajdujemy, wpływa na branżę i samych turystów. Chcąc walczyć w naszym wspólnym interesie, dokładamy wszelkich starań, by partnerom pomóc w zapełnieniu dostępnych miejsc, a klientom zapewnić jak najlepsze oferty. Cieszymy się z wyników naszej ankiety i mamy nadzieję, że kolejne rządowe decyzje nie odbiorą hotelarzom szansy na dalsze odrabianie strat, a wczasowiczom na zasłużony odpoczynek” - mówi prezes Tomasz Piszczako.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.