Partnerzy portalu
Przy Ministerstwie Rozwoju powstał sztab kryzysowy z udziałem przedstawicieli branży turystycznej Powstał sztab kryzysowy z udziałem przedstawicieli branży turystycznej; fot. shutterstock.com

Przy Ministerstwie Rozwoju powstał sztab kryzysowy z udziałem przedstawicieli branży turystycznej

W związku z nadzwyczajną sytuacją spowodowaną rozprzestrzenianiem się koronawirusa, przy Ministerstwie Rozwoju powstał sztab kryzysowy z udziałem przedstawicieli branży turystycznej - poinformował resort w środę w komunikacie.

Autor: PAP Data: 19 marca 2020 09:55

Jak podano, w skład sztabu kryzysowego wchodzą przedstawiciele ponad 50 organizacji turystycznych i transportowych. Reprezentują całe środowisko - organizatorów turystyki, w tym szkolnej; agentów turystycznych; przewoźników; hotelarzy; branży targowej, rozrywkowej i MICE (turystyka biznesowa).

"Branża turystyczna, jako jedna z pierwszych, odczuwa skutki epidemii koronawirusa. Powstanie grupy roboczej ułatwia nam zbieranie postulatów i konsultowanie rozwiązań, które mogą pomóc przedsiębiorcom w zminimalizowaniu ryzyka utraty płynności finansowej" - wyjaśnia cytowany w komunikacie wiceminister rozwoju Andrzej Gut-Mostowy.

Inicjatywa powołania grupy powstała podczas spotkania minister Jadwigi Emilewicz oraz wiceszefów MR: Andrzeja Guta-Mostowego, Olgi Semeniuk i Krzysztofa Mazura z branżą turystyczną. Odbyło się ono 9 marca w Warszawie.

"Musimy wspólnie z Wami - szeroko rozumianą branżą turystyczną - wypracować i przygotować instrumenty wsparcia, skutecznie je wdrożyć, żeby w miarę spokojnie przetrwać ten trudny moment" - mówiła wówczas Emilewicz.

Sztab działa w podgrupach. Pierwsza z nich zajmuje się tzw. touroperatorami, biurami podróży i agentami turystycznymi. Druga obejmuje pozostałe segmenty branży: hotelarstwo, turystykę biznesową, szkolną, czy branżę targową, a także przewozy autokarowe, branżę rozrywkową (koncerty, festiwale), turystykę przyjazdową, pilotów wycieczek.

Całość koordynują Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej (SAR) i Polski Związek Organizatorów Turystyki (PZOT). 

W komunikacie poinformowano ponadto, że grupę roboczą tworzą: Polska Izba Turystyki, Polski Związek Organizatorów Turystyki, Stowarzyszenie Przedstawicieli Organizatorów Turystyki Biznesowej, Ogólnopolskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych, Krakowska Izba Turystyki, Stowarzyszenie Organizatorów Imprez Artystycznych i Rozrywkowych, Polskie Stowarzyszenie Przewoźników Autokarowych, Polska Izba Przemysłu Targowego, Polska Izba Techniki Estradowej, Harmony Polish Hotels, Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce, Polski Holding Hotelowy, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej, Klub Agencji Eventowych, Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego, Polska Izba Firm Szkoleniowych, Stowarzyszenie Branży Eventowej, Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel, Meeting Professional International Poland Chapter.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.