Partner portalu
Restart hoteli nie będzie łatwy. Jak przygotować obiekty do funkcjonowania? Restart hoteli nie będzie łatwy. Jak przygotować obiekty do funkcjonowania? fot. shutterstock

Restart hoteli nie będzie łatwy. Jak przygotować obiekty do funkcjonowania?

Wszystko wskazuje na to, że w maju rząd wprowadzi drugi etap „odmrażania” gospodarki i hotele wznowią działalność. Restart nie będzie łatwy, a dla wielu podmiotów w ogóle niemożliwy. Jak hotelarze powinni przygotować się do funkcjonowania po pandemii?

Autor: propertynews.pl Data: 22 kwietnia 2020 15:46

Przedstawiciele z sektora hotelarskiego nawiązali współpracę z rządem oraz Ministerstwem Rozwoju i pracują nad znalezienia rozwiązań, które pozwolą hotelarzom przetrwać okres załamania. Kryzys ten dotknął wszystkie hotele jednakowo, jednak część z nich już nigdy się nie otworzy. Restart nie będzie łatwy, a dla wielu podmiotów nie będzie w ogóle możliwy.

- Wspólnymi siłami udało się nam nakłonić większość banków w Polsce, aby bezwarunkowo odroczyły spłaty rat kredytów do końca 2020 r. - mówi Alex Kloszewski, MRICS, partner zarządzający Hotel Professionals i Hotel Professionals Management Group. - Mamy sygnały od naszych klientów, że w większości przypadków udało im się to zrobić. Wyzwaniem, które pozostaje jest pokrycie kosztów operacyjnych do momentu, aż sektor się odbuduje. Musimy pamiętać, że również bankom nie zależy na tym, by mieć setki bankructw, więc wierzę, że zrobią to, co musi być zrobione. Warto zaznaczyć, że w niektórych krajach CEE, np. na Węgrzech, takie procedury są bankom narzucone przez prawo i wszystkie banki muszą się dostosować - tłumaczy.

W dobie po koronawirusie hotele będą musiały spełniać nowe role.  - Oprócz typowego hotelarstwa, szczególnie ważnym aspektem będzie ochrona zdrowia gości i personelu - mówi Alex Kloszewski. 

Co to oznacza w praktyce? - Obowiązek noszenia rękawic i masek przez personel hotelu, dezynfekcja pokoi po każdym pobycie gościa, obowiązek noszenia rękawic i masek przez personel kuchenny, a nawet regularne poddawanie się testom - wylicza ekspert. - Sieci i operatorzy hotelowi będę musieli opracować nowe standardy skupiające się na wdrażaniu powyższych rozwiązań.

Czytaj więcej: propertynews.pl

SŁOWA KLUCZOWE

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.