Roboty tracą pracę w hotelu w Japonii



wnp.pl - 16 stycznia 2019 13:56


Japoński Henn-na Hotel postanowił zredukować o połowę liczbę pracujących w nim... robotów. Dotychczas o komfort gości dbały tam 243 takie maszyny. Wiele z nich okazało się jednak generować więcej problemów niż pożytku - donosi serwis wnp.pl.

otel funkcjonuje od 2015 roku. Jego właściciel Hideo Sawada chciał stworzyć najbardziej wydajny hotel na świecie. W tym celu zrobotyzował 90 proc. obsługi obiektu. Początkowo było 80 takich maszyn, ale liczba ta szybko wzrosła do 243.

Amerykański dziennik "Wall Street Journal" doniósł jednak właśnie, że Sawada zrezygnował z usług połowy robotów, które działały dotychczas w hotelu.

Hotel, pensjonat, ośrodek wypoczynkowy – szukasz ciekawych ofert inwestycyjnych? Sprawdź PropertyStock.pl

- Kiedy faktycznie używasz robotów, zdajesz sobie sprawę, że są miejsca, w których nie są potrzebne - lub wręcz denerwują ludzi – powiedział gazecie właściciel hotelu.

Jeden z gości na przykład narzekał, że nie mógł spać przez wirtualnego asystenta Churi. Robot w formie lalki regularnie budził go pytając: „Przepraszam, nie zrozumiałem. Czy mógłbyś powtórzyć swoja prośbę”. Kwestią, której nie rozumiała maszyna było chrapanie.

Więcej na wnp.pl.