Partner portalu
Roboty tracą pracę w hotelu w Japonii fot. shutterstock

Roboty tracą pracę w hotelu w Japonii

Japoński Henn-na Hotel postanowił zredukować o połowę liczbę pracujących w nim... robotów. Dotychczas o komfort gości dbały tam 243 takie maszyny. Wiele z nich okazało się jednak generować więcej problemów niż pożytku - donosi serwis wnp.pl.

Autor: wnp.pl Data: 17 stycznia 2019 08:32

otel funkcjonuje od 2015 roku. Jego właściciel Hideo Sawada chciał stworzyć najbardziej wydajny hotel na świecie. W tym celu zrobotyzował 90 proc. obsługi obiektu. Początkowo było 80 takich maszyn, ale liczba ta szybko wzrosła do 243.

Amerykański dziennik "Wall Street Journal" doniósł jednak właśnie, że Sawada zrezygnował z usług połowy robotów, które działały dotychczas w hotelu.

- Kiedy faktycznie używasz robotów, zdajesz sobie sprawę, że są miejsca, w których nie są potrzebne - lub wręcz denerwują ludzi – powiedział gazecie właściciel hotelu.

Jeden z gości na przykład narzekał, że nie mógł spać przez wirtualnego asystenta Churi. Robot w formie lalki regularnie budził go pytając: „Przepraszam, nie zrozumiałem. Czy mógłbyś powtórzyć swoja prośbę”. Kwestią, której nie rozumiała maszyna było chrapanie.

Więcej na wnp.pl.

SŁOWA KLUCZOWE

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.