Partnerzy portalu
Rzeszów - centrum turystyki w regionie fot. shutterstock

Rzeszów - centrum turystyki w regionie

Rzeszów może być centrum ruchu turystycznego, rekreacji, sportu w regionie – przekonywał kandydat na prezydenta stolicy Podkarpacia, poseł Konfederacji Grzegorz Braun.

Autor: PAP Data: 13 maja 2021 12:21
  • Rzeszów może i powinien stać się centrum turystycznym - mówi  kandydat na prezydenta stolicy Podkarpacia, poseł Konfederacji Grzegorz Braun. 
  • Jego zdaniem niedaleki od Rzeszowa Kraków jest pierwszym na liście celem turystów z zagranicy, a "potem długo, długo nic".
  • "My tu, w Rzeszowie, mamy z tego skorzystać. Mamy przedstawić ofertę, która będzie alternatywna, która będzie ciekawa i która będzie dobrze zorganizowana" - podkreślił.

Rzeszów w jego ocenie ma "wszelkie dane z racji swojego położenia, z racji już wstępnie zadowalającej infrastruktury", aby przejąć część tego ruchu turystycznego z Krakowa.

"Rzeszów ma być centrum ruchu turystycznego, rekreacji, sportu rozrywki i całego tego przemysłu (…)To przecież znacznie więcej- to rozmaite wydarzenia o charakterze politycznym, naukowym, ale także turystyka weekendowa, zorganizowana, grupowa czy indywidualna" - wyliczał Braun.

Hotel, pensjonat, ośrodek wypoczynkowy – szukasz ciekawych ofert inwestycyjnych? Sprawdź PropertyStock.pl

W Rzeszowie i całym regionie, są fachowcy, którzy mają wolę, "by otworzyć nową epokę w dziejach turystyki" w Rzeszowie i na Podkarpaciu.

"Ale musimy o to zawalczyć, by Rzeszów nie był białą plamą, czarną dziurą gdzieś w przestrzeni między Krakowem właśnie a Bieszczadami" - apelował Braun.

W jego ocenie na rozwój ruchu turystycznego w stolicy Podkarpacia może pozytywnie wpłynąć odgrywanie przez Rzeszów roli centrum kontaktu z Polonią i Polakami za granicą. Wymienił w tym kontekście realizowane przez Uniwersytet Rzeszowski projekty naukowe, czy Światowy Festiwal Polonijnych Zespołów Folklorystycznych.

"Ale to wszystko mało. Chcemy ściągać tutaj, do Rzeszowa, biznesy, interesy, które nasi rodacy - dziś przebywający za granicą - chcieliby robić w ojczystym kraju. I, aby to robić potrzebują odbyć, nazwijmy to, wyprawy biznesowo-rekonesansowe do Polski i chodzi o to, żeby Rzeszów był punktem, w którym przede wszystkim szukać będą informacji i pierwszych kontaktów" - przekonywał Braun.

Dodał, że przy okazji korzystaliby także z możliwości turystyczno-rekreacyjno-rozrywkowych. "I to jest rzecz, którą musimy realizować" - zapewniał.

Zauważył, że pomocą w tej sprawie może być przygotowana specjalna aplikacja, o której wcześniej opowiedział młody przedsiębiorca z branży IT. Mówił on, że jest to aplikacja przyjazna użytkownikom, prosta w obsłudze, wielojęzyczna, z ułatwieniami dla osób z niepełnosprawnościami.

"Cel aplikacji jest jasny: chcemy, żeby Rzeszów przestał być kilkugodzinnym przystankiem na trasie w Bieszczady, czy na przykład do zamku w Łańcucie. Chcemy, aby turyści chętnie odwiedzali nasze miasto, żeby zostawali tutaj na dłużej, co najmniej na kilka dni, żeby zostawiali, wydawali tutaj swoje pieniądze, a przez to także, żeby wspierali mieszkańców" - wyjaśniał młody przedsiębiorca.

Zauważył, że później te pieniądze wydane przez turystów trafią bezpośrednio do mieszkańców. Wspomogą również branże, które w pandemii najbardziej ucierpiały w pandemii, takie jak: hotelarska, restauracyjna, fitness czy nawet trenerska.

Braun podkreślił, że władze miasta powinny wydawać więcej na promocję turystyki. Skrytykował, że w ostatnich latach w budżecie Rzeszowa na ten cel wydawano rocznie 40 tys. zł. Ocenił, że jest to "suma śmieszna i niepoważna".

Chodzi o to, aby miasto prowadziło politykę otwartości na turystów oraz "przychylania nieba" dla przedsiębiorców, którzy będą ściągać do miasta turystów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.