Partner portalu
Sopot podsumował sezon letni: mniej turystów i pakiet pomocowy dla przedsiębiorców Sopot podsumował sezon letni; fot. unsplash.com

Sopot podsumował sezon letni: mniej turystów i pakiet pomocowy dla przedsiębiorców

Mniej turystów, imprezy plenerowe z zachowaniem reżimu sanitarnego, ponad 9 tys. interwencji Straży Miejskiej, 89 akcji ratowniczych WOPR – władze Sopotu podsumowały mijający sezon letni.

Autor: PAP Data: 08 września 2020 12:36

Wiceprezydent Sopotu Magdalena Czarzyńska -Jachim, radna Miasta Sopotu Aleksandra Gosk, zastępca komendanta Straży Miejskiej Paweł Zgliński Dziubich, prezes Sopockiego WOPR Maciej Dziubich podsumowali sezon letni w nadmorskim kurorcie.

Wiceprezydent Magdalena Czarzyńska -Jachim podkreśliła, że był on w tym roku wyjątkowy. Przypomniała, że z powodu kryzysu związanego z epidemią koronawirusa miasto wystosowało pakiet pomocowy dla sopockich przedsiębiorców. Wyjaśniła, że mogli oni skorzystać z obniżki czynszów do 1 zł za kwiecień i maj (w czerwcu obniżka ta wynosiła 20 proc.) oraz z odroczenia do 31 sierpnia terminu zapłaty opłaty rocznej za użytkowanie wieczyste. Dodatkowo przedsiębiorcy mieli możliwość powiększenia metrażu ogródka gastronomicznego lub sezonowego zagospodarowania plaż za symboliczną złotówkę.

"Postanowiliśmy też oddać instytucjom kultury, gastronomikom i przedsiębiorcom tereny zielone. Na sopockim Hipodromie nie mogły się odbyć dwie największe imprezy wiosenne - kwietniowe Międzynarodowe Zawody w WKKW oraz międzynarodowe zawody w skokach CSIO 5* Sopot. Organizowaliśmy za to pikniki na świeżym powietrzu, które cieszyły się dużym powodzeniem. W każdym z nich brało od 300 do 500 osób" - mówiła wiceprezydent kurortu.

Szereg imprez odbył się również w Operze Leśnej, ogrodach Muzeum Sopotu, na sopockich błoniach. Na parkingu Ergo Areny zorganizowano kino samochodowe, które cieszyło się dużym zainteresowaniem mieszkańców. Na arenie głównej odbyła się impreza koszykarska - 5. edycja Street Challenge Sopot. Trzy tygodnie później, na parkingu otwarto strefę koszykówki ulicznej. Podobnie jak w ubiegłym roku, w lipcu ruszył projekt Rolkowiska. W ramach projektu ERGOARENA#wPlenerze, w każdy weekend lipca i sierpnia na telebimie emitowany był koncert gwiazd światowego formatu, w tym artystów, którzy gościli w Ergo Arenie.

"Pozwoliło nam to trochę inaczej spojrzeć na tereny zielone w mieście. To chyba mały plus tej trudnej sytuacji. Mieszkańcy i turyści odkryli nowe miejsca w Sopocie, a my przekonaliśmy się, że pewne wydarzenia warto organizować w plenerze" - powiedziała Czarzyńska-Jachim.

Jak dodała, nadmorski kurort odwiedziło w tym roku zdecydowanie mniej turystów niż zazwyczaj. Do 25 sierpnia sprzedano ok. 600 tys. biletów wstępu na molo. W tym samym okresie ubiegłego roku sprzedano ich 1 mln. "Jeśli chodzi o opłatę uzdrowiskową, tu też zanotowaliśmy znaczny spadek. Do końca sierpnia zebraliśmy z tego tytułu ok. 1,1 mln zł. W analogicznym okresie roku ubiegłego ta kwota była wyższa o prawie 700 tys. zł i wynosiła 1 mln 863 tys. zł" - wskazała wiceprezydent.

Podkreśliła, że udało się uniknąć ognisk koronawirusa w obiektach turystycznych działających w mieście. "Nie było masowych zachorowań. Nie musieliśmy zamykać nagle hoteli czy pensjonatów. Od początku epidemii w Sopocie odnotowano 50 przypadków zakażenia. Przy tym natłoku turystów możemy powiedzieć, że nie jest to dużo" - dodała Czarzyńska- Jachim.

Przewodnicząca komisji Turystyki i Uzdrowiska w Radzie Miasta Sopotu Aleksandra Gosk poinformowała, że w tym roku kurort odwiedzali głównie goście z kraju. "Stanowili aż 85 proc., z czego 30 proc. to byli turyści mieszkający w województwie pomorskim" - wyjaśniła. Dla porównania, w tym samym okresie w 2019 r. turyści krajowi stanowili 56 proc., zaś zagraniczni 44 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.