Partnerzy portalu
Tatrzańscy hotelarze przygotowani na obostrzenia Obostrzenia w hotelach ; fot. unsplash.com

Tatrzańscy hotelarze przygotowani na obostrzenia

Hotelarze i kwaterodawcy spod Tatr są gotowi na przyjazd turystów i ich pobyt zgodnie z obostrzeniami. Twierdzą jednak, że nie mają możliwości prawnych weryfikacji szczepień i zdają się na dobrą wolę gości.

Autor: PAP Data: 02 grudnia 2021 09:45

"Z absolutnym spokojem przyjmujemy wchodzące w życie obostrzenia. Zarówno logistycznie jak i technicznie i sanitarnie jesteśmy na nie gotowi. Byliśmy świadomi, że prędzej czy później obostrzenia wrócą" - powiedział PAP Karol Wagner z Tatrzańskiej Izby Gospodarczej (TIG).

Limit obłożenia w obiektach hotelowych

Według przepisów, które weszły w życie w środę, w obiektach hotelarskich ma obowiązywać limit obłożenia do 50 proc. Limit nie dotyczy osób w pełni zaszczepionych przeciw COVID-19. Limit gości w obiektach turystycznych ma obowiązywać do 17 grudnia, chyba że sytuacja epidemiczna ulegnie gwałtownemu pogorszeniu.

Hotel, pensjonat, ośrodek wypoczynkowy – szukasz ciekawych ofert inwestycyjnych? Sprawdź PropertyStock.pl

Weryfikacja szczepień

Hotelarze spod Tatr zwracają uwagę, że nie ma przepisów prawnych umożliwiających weryfikację gości pod względem szczepień. Deklarują oni, że zgodnie z zaleceniami ministra zdrowia będą przyjmowali gości do poziomu 50 proc. zajętości obiektów.

"Jeżeli wyjdziemy ponad ten próg, to goście będą proszeni o okazywanie certyfikatów świadczących o zaszczepieniu. Gość teoretycznie może odmówić wylegitymowania się takim dokumentem, a dla hotelarza odmówienie komuś zakwaterowania z uwagi na brak certyfikatu szczepienia będzie etycznie, moralnie i biznesowo karygodne, zwłaszcza, jeżeli gość przyjechał do nas z daleka" - zauważył Wagner.

Podkreślił on także, że hotelarze nie mogą pytać gości w trakcie rezerwacji z wyprzedzeniem o to, czy są zaszczepieni. Ponadto większość rezerwacji odbywa się on-line, bez rozmowy z pracownikami recepcji. Zwrócił uwagę, że gromadzenie danych o szczepieniu czy stanie zdrowia jest niedozwolone, ponieważ są to dane wrażliwe.

"Dopiero na poziomie recepcji możemy poprosić gościa o wylegitymowanie się dowodem szczepienia. Wówczas bez odnotowywania danych personalnych możemy odznaczyć sobie gościa jako 'sztukę' i w razie kontroli możemy podać liczbę gości zaszczepionych, ale bez podawania danych personalnych" - poinformował Wagner.

Rezerwacje świąteczne w tatrzańskich hotelach

Zwrócił on także uwagę na fakt, że rezerwacje świąteczne i noworoczne odbywały się przy obowiązujących poprzednio obostrzeniach, według których obłożenie hoteli wynosiło do 75 proc.

"Mamy nadzieję, że po 17 grudnia wrócimy do poprzednich obostrzeń, w ramach których przyjmowaliśmy rezerwacje świąteczno-noworoczne. Mamy też nadzieję, że nie będziemy musieli w tym okresie wypraszać naszych gości, którzy wcześniej dokonywali rezerwacji" - wyjaśniał.

Wagner zaznaczył, że hotelarz w myśl rozporządzenia powinien odmówić zakwaterowania gościom bez szczepienia, ale taki gość opuszczając hotel może iść prosto do sądu i domagać się zadośćuczynienia z tytułu niewyświadczenia zamówionej usługi.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.