Partnerzy portalu
Tatrzańscy hotelarze przygotowani na obostrzenia Obostrzenia w hotelach ; fot. unsplash.com

Tatrzańscy hotelarze przygotowani na obostrzenia

Autor: PAP Data: 02 grudnia 2021 09:45

Hotelarze i kwaterodawcy spod Tatr są gotowi na przyjazd turystów i ich pobyt zgodnie z obostrzeniami. Twierdzą jednak, że nie mają możliwości prawnych weryfikacji szczepień i zdają się na dobrą wolę gości.

"Z absolutnym spokojem przyjmujemy wchodzące w życie obostrzenia. Zarówno logistycznie jak i technicznie i sanitarnie jesteśmy na nie gotowi. Byliśmy świadomi, że prędzej czy później obostrzenia wrócą" - powiedział PAP Karol Wagner z Tatrzańskiej Izby Gospodarczej (TIG).

Limit obłożenia w obiektach hotelowych

Według przepisów, które weszły w życie w środę, w obiektach hotelarskich ma obowiązywać limit obłożenia do 50 proc. Limit nie dotyczy osób w pełni zaszczepionych przeciw COVID-19. Limit gości w obiektach turystycznych ma obowiązywać do 17 grudnia, chyba że sytuacja epidemiczna ulegnie gwałtownemu pogorszeniu.

Hotel, pensjonat, ośrodek wypoczynkowy – szukasz ciekawych ofert inwestycyjnych? Sprawdź PropertyStock.pl

Weryfikacja szczepień

Hotelarze spod Tatr zwracają uwagę, że nie ma przepisów prawnych umożliwiających weryfikację gości pod względem szczepień. Deklarują oni, że zgodnie z zaleceniami ministra zdrowia będą przyjmowali gości do poziomu 50 proc. zajętości obiektów.

"Jeżeli wyjdziemy ponad ten próg, to goście będą proszeni o okazywanie certyfikatów świadczących o zaszczepieniu. Gość teoretycznie może odmówić wylegitymowania się takim dokumentem, a dla hotelarza odmówienie komuś zakwaterowania z uwagi na brak certyfikatu szczepienia będzie etycznie, moralnie i biznesowo karygodne, zwłaszcza, jeżeli gość przyjechał do nas z daleka" - zauważył Wagner.

Podkreślił on także, że hotelarze nie mogą pytać gości w trakcie rezerwacji z wyprzedzeniem o to, czy są zaszczepieni. Ponadto większość rezerwacji odbywa się on-line, bez rozmowy z pracownikami recepcji. Zwrócił uwagę, że gromadzenie danych o szczepieniu czy stanie zdrowia jest niedozwolone, ponieważ są to dane wrażliwe.

"Dopiero na poziomie recepcji możemy poprosić gościa o wylegitymowanie się dowodem szczepienia. Wówczas bez odnotowywania danych personalnych możemy odznaczyć sobie gościa jako 'sztukę' i w razie kontroli możemy podać liczbę gości zaszczepionych, ale bez podawania danych personalnych" - poinformował Wagner.

Rezerwacje świąteczne w tatrzańskich hotelach

Zwrócił on także uwagę na fakt, że rezerwacje świąteczne i noworoczne odbywały się przy obowiązujących poprzednio obostrzeniach, według których obłożenie hoteli wynosiło do 75 proc.

"Mamy nadzieję, że po 17 grudnia wrócimy do poprzednich obostrzeń, w ramach których przyjmowaliśmy rezerwacje świąteczno-noworoczne. Mamy też nadzieję, że nie będziemy musieli w tym okresie wypraszać naszych gości, którzy wcześniej dokonywali rezerwacji" - wyjaśniał.

Wagner zaznaczył, że hotelarz w myśl rozporządzenia powinien odmówić zakwaterowania gościom bez szczepienia, ale taki gość opuszczając hotel może iść prosto do sądu i domagać się zadośćuczynienia z tytułu niewyświadczenia zamówionej usługi.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz