TripAdvisor zamierza zredukować zatrudnienie



PAP - 24 stycznia 2020 08:40


Amerykański serwis z branży turystycznej TripAdvisor zmniejszy zatrudnienie o kilkaset etatów w odpowiedzi na nasilającą się konkurencję ze strony Google'a - podała agencja Bloomberga, powołując się na źródła zbliżone do sprawy.

Według informacji agencji serwis dostarczający informacje na temat podmiotów z branży turystycznej zamierza zwolnić około 200 pracowników. We wrześniu TripAdvisor zatrudniał ponad 3,8 tys. osób - wynika z danych zebranych przez Bloomberga.

Rzecznik portalu odmówił komentarza. Przywołał jednak niedawną konferencję na temat przychodów, podczas którego firma poinformowała, że "ostrożnie redukuje i przenosi wydatki w wybranych obszarach swojej działalności, aby zachować wysoką rentowność".

Na początku stycznia należąca do koncernu Alphabet spółka Google wprowadziła w ramach swojej wyszukiwarki narządzie, które na podstawie pogody, ruchu turystycznego i cen ma pokazywać użytkownikom, kiedy najlepiej wybrać się w podróż. TripAdvisor nie wykorzystuje analizy danych i działa jako agregator recenzji hoteli, restauracji i innych miejsc docelowych wystawianych przez indywidualnych użytkowników.

Jak zauważyła agencja, w Google na początku listy wyników wyszukiwania na urządzeniach mobilnych zaczęło pojawiać się więcej reklam. Zmusiło to wiele firm, w tym TripAdvisora, do kupowania kolejnych reklam od koncernu, aby zadbać o pozycjonowanie i utrzymać ruch online.

Na początku listopada wartość akcji TripAdvisora spadła o 20 proc. w dzień po ogłoszeniu fatalnych wyników finansowych za trzeci kwartał 2019 r. - przypomniał Bloomberg. Jak wówczas tłumaczyła firma, głównym wyzwaniem było dla niej poradzenie sobie z "coraz bardziej agresywnym" zachowaniem Google'a, który poprzez promowanie wybranych stron lub produktów przekierowuje wartościowy ruch z dala od stron takich jak TripAdvisora, zmniejszając tym samym zyski serwisu z kliknięć w oferty hoteli.