Partnerzy portalu
TripAdvisor zwolni jedną czwartą pracowników przez kryzys wywołany przez koronawirusa TripAdvisor zwolni jedną czwartą pracowników/ fot. shutterstock

TripAdvisor zwolni jedną czwartą pracowników przez kryzys wywołany przez koronawirusa

TripAdvisor zmuszony jest zredukować zatrudnienie o jedną czwartą z powodu kryzysu w branży turystycznej wywołanego pandemią Covid-19 - poinformował na blogu internetowym spółki jej szef i współzałożyciel, Stephen Kaufer. Pracę straci 900 osób.

Autor: PAP Data: 29 kwietnia 2020 17:01

W największym stopniu zapowiedziane zwolnienia dotkną zespołów TripAdvisora w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Pracę straci tam 600 z ogółem ok. 900 osób, z którymi firma rozwiąże umowy. Ponadto pracownicy, którzy zachowają stanowisko, muszą liczyć się z koniecznością "tymczasowej redukcji zarobków" oraz pracą "w mniejszym wymiarze godzin", przynajmniej w miesiącach letnich.

W liście do pracowników Kaufer podkreślił, że firma zmuszona jest szukać "znaczących oszczędności". Zaznaczył również, że spółka świadomie zdecydowała się na głębokie cięcia, żeby dzięki nim przetrwać kryzys i uniknąć konieczności przeprowadzenia drugiej fali zwolnień.

"Czasem nawet najbardziej śmiałe wysiłki nie są wystarczające, żeby przeciwdziałać okolicznościom zewnętrznym. Jako spółka publiczna mamy obowiązek dostosować się do warunków, w których działamy" - napisał na blogu firmowym szef TripAdvisora.

Z powodu kryzysu wywołanego pandemią TripAdvisor podjął już wcześniej pewne działania zaradcze. Firma zredukowała m.in. niektóre wydatki uznaniowe, a także zawiesiła współpracę z mniej kluczowymi handlowcami i wstrzymała rekrutację nowych pracowników. Działania te nie przyniosły jednak oczekiwanych oszczędności.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.