Partnerzy portalu
Turystyka i branża lotnicza pełna optymizmu W turystyce i branży lotniczej powiało optymizmem / fot. shutterstock

Turystyka i branża lotnicza pełna optymizmu

W turystyce i branży transportu lotniczego powiało optymizmem, jakiego nie widziano od dawna.

Autor: PAP Data: 18 czerwca 2021 14:32
  • Linie lotnicze w maju w Europie zwiększyły liczbę połączeń, a hotele przyjęły więcej gości.
  • Wskaźniki obłożenia pozostają na niskim poziomie w porównaniu z rokiem 2019, to jednak w branży wieje wiatr optymizmu.
  • Pod koniec maja IATA, organizacja zrzeszająca ok. 280 linii lotniczych na całym świecie, skorygowała w górę swoje prognozy ruchu na ten rok.

Organizacja spodziewa się teraz, że uda się zrealizować 52 proc. aktywności z roku 2019, podczas gdy w styczniu br. przewidywała, że w najlepszym wypadku będzie to 38 proc.

Europa, która do tej pory pozostawała w tyle za tym ożywieniem, wreszcie dostrzega pierwsze efekty. "W dniach 17-23 maja odnotowano znaczny wzrost ruchu, który wzrósł o ponad 40 proc. w stosunku do poziomu z 2019 r., przy czym 21 maja był najbardziej ruchliwym dniem w tym roku: 15 561 lotów" - napisał na Twitterze Eamonn Brennan, dyrektor generalny Eurocontrol, która obserwuje ruchy na europejskim niebie.

Hotel, pensjonat, ośrodek wypoczynkowy – szukasz ciekawych ofert inwestycyjnych? Sprawdź PropertyStock.pl

Wiatr optymizmu w branży turystycznej i lotniczej

Niskokosztowe holenderskie linie lotnicze Transavia dostrzegły tę zmianę od momentu, gdy pod koniec kwietnia prezydent Francji Emmanuel Macron ogłosił harmonogram odmrażania. "W dzień Wniebowstąpienia Pańskiego (13 maja) mieliśmy 170 lotów, dwa razy więcej niż dwa tygodnie wcześniej. Na ten weekend musieliśmy dodać od 50 do 60 lotów" - mówi zastępca dyrektora generalnego tych linii należących do grupy Air France-KLM, Nicolas Henin.

Niskokosztowy Wizz Air zwielokrotnił liczbę wznowionych połączeń w maju: 27 z Rumunii, dwa z Sheffield w Anglii, a wkrótce 32 z Rzymu. Prawdą jest, że węgierska tania linia lotnicza miała przed sobą długą drogę: w kwietniu wykonała jedynie 22 proc. swojego rozkładu sprzed kryzysu - wskazuje "Le Figaro".

Ograniczenia w podróżowaniu łagodnieją, a życie towarzyskie wraca na Stary Kontynent. Od 17 maja Portugalia nie nakłada już kwarantanny na turystów z większości krajów europejskich (Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech), którzy mogą korzystać z restauracji nawet w środku. Zwłaszcza Grecja, Chorwacja i Włochy robią wszystko, aby ponownie przyciągnąć letników. Również turystyka we Francji stała się łatwiejsza dzięki ponownemu otwarciu ogródków, tarasów i sklepów, a godzina policyjna została przesunięta od 19 maja do godz. 21.

Wzrósł popyt na zakwaterowanie. Prawdziwym sukcesem jest sieć Gites de France, gdzie formuła wynajmu całego mieszkania ogranicza ryzyko zetknięcia się z osobą zakażoną na Covid-19. W maju sieć zanotowała obłożenie o dziesięć punktów wyższe niż w 2019 r., co było rekordem. Hotele wznowiły działalność z większą ostrożnością. "We Francji obłożenie hoteli wzrosło z ok. 20 proc. w kwietniu do prawie 35 proc. w maju" - mówi prezes firmy doradczej MKG Consulting, Vanguelis Panayotis.

W ten sposób działalność Accor, przedsiębiorstwa działającego na rynku turystycznym (hotele, restauracje, biura podróży), była stopniowo wznawiana od półtora miesiąca w Europie i od trzech tygodni we Francji, gdzie wyjście z lockdownu nastąpiło nieco później niż gdzie indziej w Europie. Jednak poprawa ta pozostaje ograniczona - zastrzega "Le Figaro".

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.