Partnerzy portalu
Warmińsko-mazurskie: samorząd liczy na wielu turystów w 2021 r. Warmińsko-mazurskie: samorząd liczy na wielu turystów w 2021 r.; fot. unsplash.com

Warmińsko-mazurskie: samorząd liczy na wielu turystów w 2021 r.

Samorząd województwa spodziewa się, że w 2021 r. Warmia i Mazury będą równie popularne wśród turystów jak w tym roku. Pandemia powoduje, że będziemy wybierać indywidualny wypoczynek w czystych, zielonych regionach - uważa marszałek województwa Gustaw Brzezin.

Autor: PAP Data: 27 grudnia 2020 15:18

"Turystyka, ta światowa, krajowa oraz w regionie, bardzo mocno odczuła skutki pandemii Covid-19. Pozytywnym faktem w tej trudnej sytuacji branży jest ruch turystyczny w regionie odnotowany w III kwartale roku. Warmia i Mazury cieszyły się popularnością i jako jedyne województwo w tym okresie nie odnotowaliśmy w statystykach spadku turystów goszczących w regionie" - powiedział PAP marszałek Brzezin.

Dodał, że samorząd województwa nie ustaje jednak w promocji turystycznej, którą prowadzi na wielu obszarach. "Analizujemy też sytuację i przewidujemy, że zachowania turystów w roku 2021 będą zbliżone do tych z roku 2020. Będą preferowane czyste, zielone regiony i wypoczynek nastawiony na naturę, dlatego od jesieni kontynuujemy kolejne działania promocyjne, w partnerstwie z organizacjami turystycznymi" - wyjaśnił.

Hotel, pensjonat, ośrodek wypoczynkowy – szukasz ciekawych ofert inwestycyjnych? Sprawdź PropertyStock.pl

Jak wynika z analiz samorządu, w trudnej sytuacji, w której znalazła się turystyka w 2020 r. w związku z pandemią COVID-19, koniecznością zamykania hoteli i ograniczenia wyjazdów turystycznych, pocieszającą informacją jest wysoki ruch turystyczny na Warmii i Mazurach w ostatnich miesiącach - od lipca do września.

Turyści odwiedzali region w tym czasie chętnie i ruch był porównywalny do analogicznego okresu 2019 r. To wyróżniło region spośród innych polskich województw. Zainteresowaniem cieszył się odpoczynek w miejscach o dużych walorach przyrodniczych, w tym hotelach. Duże obłożenie dotyczyło też agroturystyki. Gorzej sytuacja wyglądała natomiast w segmencie hoteli miejskich, w których większy udział ma turystyka biznesowa.

Od czerwca samorząd województwa, m.in. wspólnie z Warmińsko-Mazurską Regionalną Organizacją Turystyczną, promował region np. w mediach społecznościowych (głównie na kanale FB), portalach internetowych, w środkach komunikacji publicznej, m.in. w pociągach Intercity - w artykułach w magazynie pokładowych przewoźnika - oraz w Metrze Warszawskim, z którego dziennie korzysta 900 tys. osób. Akcja obejmowała promocję na 40 nośnikach Citylight.

Duży zasięg miała promocja i aktywność w mediach społecznościowych. Kanał Mazury.Travel prowadzony przez Warmińsko-Mazurską Regionalną Organizację Turystyczną i samorząd województwa miesięcznie notował nawet ponad 500 tys. użytkowników. Region przypominał m.in. tamtejsze zabytki, walory przyrodnicze, szlaki kajakowe oraz rowerowe. Popularnością cieszy się kanał instagramowy Mazury.Travel, a także konto twitterowe Mazury.Travel.

Materiały o regionie, m.in. w postaci spotu promującego, pojawiały się często także na kontach zagranicznych Polskiej Organizacji Turystycznej - na Facebooku oraz Twitterze m.in. niemieckiej Polen.Travel, francuskiej Office Polanais de Tourisme, holenderskiej Polen Travel NL, szwedzkiej Polen Travel SE. Dzięki aktywności Polskiej Organizacji Turystycznej ukazywały się również artykuły w prasie zagranicznej - holenderski magazyn Seasons, angielski The Times (art.internetowy), thetimes.co.uk oraz DailyMail dailymail.co.uk. (PAP)

autor: Agnieszka Libudzka

ali/ pad/

SŁOWA KLUCZOWE

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.