Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie wybrał ofertę w przetargu na budowę kładki pieszo-rowerowej nad Wisłą, która połączy Stare Miasto z Dębnikami i Podgórzem. Zwycięską propozycję opiewającą na 113,7 mln zł przedstawił Primost Południe.
W sumie w postępowaniu przetargowym wpłynęło pięć ofert. Wszystkie przekraczały założony budżet wynoszący 95 mln zł, dlatego miasto poszukiwało dodatkowych środków na realizację tego zadania.
"Wszystkie sprawy udało się dopiąć i komisja przetargowa mogła podjąć decyzję o wskazaniu najkorzystniejszej oferty w tym przetargu. Firma Primost Południe zaproponowała kwotę 113,7 mln zł" - przekazał w środę dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich Łukasz Szewczyk.
Jak zaznaczył, podpisanie umowy będzie możliwe po zakończeniu ewentualnego postępowania odwoławczego i zawarciu porozumień z gestorami sieci. Realizacja inwestycji ma potrwać ok. 26 miesięcy od momentu podpisania umowy z wykonawcą.
Kładka Kazimierz-Ludwinów będzie liczyć ok. 130 m, ma być szeroka na prawie 14 m, a w najwyższym punkcie będzie wysoka na blisko 16 m. Połączy bulwar Inflancki między ulicami Skawińską a Wietora po stronie Kazimierza z bulwarem Wołyńskim w pobliżu ulicy Ludwinowskiej. Przeprawa ma zapewnić połączenie dla pieszych i rowerzystów z pominięciem istniejących mostów drogowych. Tereny sąsiadujące z nową przeprawą staną się bardziej atrakcyjne dla mieszkańców. Budowa kładki zwiększy również wykorzystanie walorów Wisły oraz bulwarów.
Autorem koncepcji architektonicznej kładki Kazimierz-Ludwinów jest Biuro Projektów Lewicki Łatak. Obiekt będzie się składać się z trzech połączonych ze sobą konstrukcji, tworzonych przez dwa stalowe łuki o zmiennej sztywności, zamocowane w masywnych żelbetowych podporach (przyczółkach) oraz środkowego pomostu widokowego.
Zadanie uzyskało rządowe dofinansowanie w wysokości 65 mln zł w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych.
Nie przegap najważniejszych wiadomości