Od poniedziałku kierowcy podróżujący pomiędzy aglomeracją śląską a Kępnem, Jarocinem i Ostrowem Wielkopolskim mogą już korzystać z obwodnicy Olesna, która została wybudowania w ciągu drogi ekspresowej S11 - poinformował w poniedziałek resort infrastruktury.
"Obwodnica Olesna to pierwszy w województwie opolskim fragment drogi ekspresowej S11, czyli trasy, która połączy docelowo Środkowe Pomorze z południem Polski. Dzięki inwestycji mieszkańcy Olesna odetchną od ruchu tranzytowego przebiegającego dziś przez miasto. Dla kierowców nowa obwodnica oznacza większy komfort podróżowania. Nowa, bezpieczna i wygodna droga ekspresowa zwiększy też potencjał gospodarczy regionu" - powiedział cytowany w komunikacie minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Jak wyjaśniono, początek nowej drogi ekspresowej jest zlokalizowany na istniejącej drodze krajowej nr 11 w pobliżu Kolonii Ciarki, a koniec na granicy województw opolskiego i śląskiego, w pobliżu miejscowości Łomnica. 25-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S11 to pierwszy fragment tej trasy na terenie województwa opolskiego. Obwodnica Olesna kosztowała nieco ponad 667 mln zł, a za prace odpowiedzialne było konsorcjum firm: Mirbud oraz Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia.
W ciągu obwodnicy Olesna wybudowano 24 mosty, w tym dwa wiadukty nad linią kolejową relacji Tarnowskie Góry - Kluczbork. W ramach inwestycji powstał węzeł Olesno na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 487.
Ministerstwo przekazało, że dwujezdniowa obwodnica Olesna, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku i nośności 11,5 t/oś, zostanie połączona z sąsiednimi odcinkami ekspresówki, które są na etapie prac przygotowawczych. Dla odcinka od końca obwodnicy Kępna do początku obwodnicy Olesna trwa procedura uzyskania decyzji środowiskowej. Z kolei dla odcinka od obwodnicy Olesna w kierunku Lublińca i Tarnowskich Gór opracowywane są możliwe warianty przebiegu trasy.
Nie przegap najważniejszych wiadomości