Partnerzy portalu
51 proc. pracowników wróci do biura dla dobrej kawy i owoców? Costa Coffee uważa, że tak Wysokiej jakości kawa, „owocowe czwartki” i inne benefity to ważny, ale nie jedyny sposób na zachęcenie pracowników do częstszych wizyt w biurze. Fot. Materiały prasowe

51 proc. pracowników wróci do biura dla dobrej kawy i owoców? Costa Coffee uważa, że tak

Autor: KG/horecatrends Data: 25 sierpnia 2022 10:45

Z badania konsumenckiego, wykonanego na zlecenie Costa Coffee wynika, że 51 proc. respondentów do pracy w biurze mogą przekonać takie korzyści jak dobra kawa czy owoce.

Pracodawcy stanęli przed zupełnie nowym wyzwaniem. Szukają pomysłów na to, jak zachęcić pracowników do częstszych wizyt w biurze i  sprawić, by spędzony w nim czas był pozytywnym doświadczeniem. 

Ponad połowa zapytanych przez SW Research osób deklaruje, że jakość kawy, którą zapewnia pracodawca ma dla nich znaczenie, a będąc w biurze, najchętniej sięgnęliby po taką z ekspresu ciśnieniowego (44 proc).

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Oczekujemy, że w biurze będziemy mogli wprawić się nią w dobry nastrój - w systemie pracy hybrydowej obserwujemy wśród pracowników większe zainteresowanie wykorzystaniem naszych ekspresów biurowych Costa - podkreśla Anna Oleksak, Capability Lead - Coffee, w Coca-Cola HBC Polska i kraje bałtyckie.  

I dodaje: - Spotkanie przy kawie to nie tylko chwila przerwy przy przyjemnym smaku i aromacie – to także sposób na odbudowanie relacji ze współpracownikami, które zostały osłabione przez pandemię. 

Wysokiej jakości kawa, „owocowe czwartki” i inne benefity to ważny, ale nie jedyny sposób na zachęcenie pracowników do częstszych wizyt w biurze - czytamy w komunikacie prasowym.

Zgodnie z wynikami dostarczonymi przez SW Research argumentami, które przemawiają do pracowników są także odpowiedni sprzęt, którego nie ma poza biurem (38 proc.), zmiana otoczenia (33 proc.) oraz szansa na zbudowanie głębszych relacji ze współpracownikami (32 proc.). 

Jak podaje Katarzyna Bajek-Bartold, People and Culture Manager w Coca-Cola HBC Polska, w Coca-Cola HBC Polska i kraje bałtyckie już pod koniec 2018 r. wprowadzone zostały elastyczne formy pracy.

- Kluczowym założeniem było wsłuchanie się w potrzeby naszego zespołu. Dlatego wprowadziliśmy w firmie np. opcję pracy 50/50 (z biura i z domu), elastyczności w kontekście początku i końca czasu pracy oraz modelu hybrydowego w kontekście miejsca, na przykład praca do południa w domu i spędzenie popołudnia w biurze. Wykorzystujemy biuro do współpracy, takiej jak spotkania zespołu czy z klientami, sesje edukacyjne i małe uroczystości. Ponadto oferujemy pracownikom np. cotygodniowe owocowe dni, zajęcia sportowe, świętowanie rodzinnych okazji, dostawy jedzenia do biura, stały dostęp naszych orzeźwiających napojów bezalkoholowych oraz oczywiście naszej kawy - mówi Katarzyna Bajek-Bartold. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz