Partnerzy portalu
Alicja Bączyk: Na początku roku przełamaliśmy barierę 30 zł za cocktail, teraz kosztują 32-36 zł Alicja Bączyk, barmanka i wspówłaścicielka cocktail baru TAG. w Krakowie. Fot. Karol Stańczak/FOR.horeca.solutions

Alicja Bączyk: Na początku roku przełamaliśmy barierę 30 zł za cocktail, teraz kosztują 32-36 zł

Autor: KG/horecatrends Data: 15 listopada 2022 09:10

- Po podwyżce akcyzy mierzymy się z podniesieniem cen cocktaili.  Przełamaliśmy na początku roku magiczną barierę 30 zł za cocktail, co myśleliśmy, że nie nastąpi. Natomiast teraz cocktaile w stricte cocktail barach kosztują już 32-36 zł i to już jest cena standardowa - mówi Alicja Bączyk, barmanka, współwłaścicielka i menadżerka cocktail baru TAG. w Krakowie.

Cocktail bar TAG. od 2 lat działa przy przy krakowskim Teatrze Bagatela. W ostatnim czasie TAG. został bardzo wysoko wyróżniony, ponieważ jako pierwszy cocktail bar w Polsce dostał się na liście 100 najlepszych barów na świecie w 2022, a samej Alicji Bączyk -  barmance, współwłaścicielce i menadżerce cocktail baru TAG.  - udało się uzyskać najwyższy wynik w historii dla polskiego barmana i barmanki, czyli 4. miejsce na globalnym finale konkursu World Class w Sydney. 

W pandemii cocktail bary miały o wiele ciężej niż restauracje

Alicja Bączyk wzięła udział w dyskusji na temat robienia biznesu w branży HoReCa w obecnej sytuacji. Barmanka i współwłaścicielka cocktail baru TAG. mówiła o wyzwaniach swojej branży.

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Cocktail bary mierzą się z trudnością w znalezieniu pracowników. Po okresie pandemii wiele osób zrezygnowało z gastronomii po to, aby znaleźć sobie inną pracę ze względu na to, że cocktail bary przez ten okres miały bardzo ciężko. Tak jak jeszcze restauracje mogły działać w opcji na wynos czy w dowozie, tak cocktail bary niestety nie mogły sprzedawać alkoholu na wynos. Nie mogliśmy pakować naszych cocktaili w butelki i ich sprzedawać - jest to w Polsce niemożliwe, a sprzedawanie samych składników koktajlowych jak najbardziej było możliwe, natomiast wszyscy zdawaliśmy sobie sprawę, że sprzedawanie składników za dosyć wysoką cenę nie jest niestety interesujące dla naszych gości - mówiła Alicja Bączyk.

Dodała, że do wyzwań, z którymi zmagają się cocktail bary doszła podwyżka akcyzy.

- Po podwyżce akcyzy mierzymy się z podniesieniem cen cocktaili.  Przełamaliśmy na początku roku magiczną barierę 30 zł za cocktail, co myśleliśmy, że nie nastąpi. Natomiast teraz cocktaile w stricte cocktail barach kosztują już 32-36 zł i to już jest cena standardowa - wskazała barmanka z TAG. 

Czy ceny cocktaili wpłynęły na ilość gości?

Współwłaścicielka krakowskiego TAG. stwierdziła, że w przypadku jej cocktail baru nie. Odpowiedziała też na pytanie, czy jest to dobry czas na inwestycję w gastronomię.

- Sama mogłabym teraz zainwestować w cocktail bar, tylko jeżeli byłabym w 100 proc. przekonana, że mam z kim ten lokal otworzyć. Wierzę w to, że to ludzie tworzą miejsca i to, co my zrobiliśmy to nasze miejsce otworzyliśmy z całym zespołem. Ludzie, którzy chcieliby zainwestować w cocktail bar są, wiem o tym, natomiast know-how jest najważniejszy, szczególnie jeśli chodzi o cocktail bary. Sama jestem barmanką i otworzyłam miejsce z innymi barmanami, nie mam nad sobą inwestora. Inaczej te miejsca tworzymy, inaczej je komunikujemy, to jest dla nas ważne - podsumowała Alicja Bączyk.

*** Wypowiedzi zostały zanotowane podczas sesji "Tylko spokój nas uratuje, czyli jak rozsądnie i bez paniki podejść dzisiaj do robienia biznesu w branży HORECA?” na konferencji Made For Restaurant Hedoniści w Krakowie.

Czytaj też Czy to czas na inwestowanie w gastronomię? Emil Hołubiczko: To nie pieniądze są dziś problemem

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz