Partnerzy portalu
Coffeedesk otworzy kawiarnię na Tamce. Firma pozyskała 2,7 mln Coffeedesk zatowaruje e-sklepy, hurtownię B2B i kawiarnie oraz otworzy kolejny showroom na Tamce w Warszawie; fot. mat. pras.

Coffeedesk otworzy kawiarnię na Tamce. Firma pozyskała 2,7 mln

All Good SA, właściciel Coffeedesk, zakończył drugą emisję akcji w modelu crowdfundingu udziałowego. Inwestorzy społecznościowi dokonali 535 inwestycji na łączną kwotę 2,7 mln zł, obejmując 73,1 tys. akcji spółki. Z pozyskanych środków Coffeedesk zatowaruje e-sklepy, hurtownię B2B i kawiarnie oraz otworzy kolejny showroom na Tamce w Warszawie.

Autor: AW/horecatrends.pl Data: 29 grudnia 2021 10:45

Coffeedesk: Crowdfunding 

Pod koniec 2021 roku Coffeedesk zakończył drugą w swojej historii kampanię crowdfundingu udziałowego. Łącznie w dwóch emisjach akcji od inwestorów społecznościowych spółka pozyskała ponad 4,7 mln zł i dołączyło do niej blisko 1000 akcjonariuszy. 

W drugiej kampanii crowdinvestingu All Good S.A., właściciel Coffeedesk, osiągnął lepszy rezultat niż w kampanii z 2020 r. W tym roku na rynek trafiło 112 tys. akcji spółki. Każdą wyceniono na 37 zł, czyli dwukrotnie wyżej niż wyniosła wycena akcji w trakcie I emisji. Tegoroczni inwestorzy społecznościowi finalnie objęli ponad 72,8 tys. akcji. Spółka pozyskała od nich łącznie 2,7 mln zł, czyli o 700 tys. zł więcej niż w poprzednim roku. Grono akcjonariuszy All Good S.A. powiększyło się o 535 osoby.

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Crowdfunding pozwolił nam stworzyć wokół Coffeedesk społeczność liczącą blisko 1000 osób, która chce rozwijać z nami firmę i kulturę picia kawy specialty. Część z zeszłorocznych inwestorów kupiła ponownie nasze akcje w 2021 r. Zainwestowali w nas również partnerzy biznesowi Coffeedesk. To dowód wielkiego zaufania rynku do modelu rozwoju Coffeedesk i naszej misji zmieniania świata kawy na lepsze - mówi Łukasz Wichłacz, CEO Coffeedesk.

Coffeedesk: inwestycje

Pozyskane w tym roku od inwestorów społecznościowych środki zostały już zainwestowane przez Coffeedesk na realizację priorytetów biznesowych. Spółka przeznaczyła 2 mln zł na poszerzenie oferty produktowej i zwiększenie wolumenu asortymentu omnichannel. 

- Zaczęliśmy już zatowarowywać magazyny e-sklepu, showroomów oraz hurtownię w najwyższej jakości kawę i akcesoria do jej zaparzania. Zwiększenie dostępności produktów, na które jest największy popyt oraz wprowadzenie nowego asortymentu, pozwolą nam ugruntować pozycję Coffeedesk jako lidera kawowego eCommerce w Polsce. Wzmocnimy relacje z partnerami biznesowymi oraz zwiększymy eksport - wyjaśnia Wichłacz. 

Reszta kwoty, czyli 700 tys. zł, zasili budżet otwarcia kolejnego showroomu marki w prestiżowej lokalizacji w Warszawie - na Tamce, tuż nad brzegiem Wisły. Coffeedesk zrekrutował już pracowników do kawiarni i kończy właśnie prace wykończeniowe, już w styczniu będzie można napić się tam kawy i kupić akcesoria. Będzie to trzecia kawiarnia Coffeedesk w Warszawie o wielofunkcyjnym charakterze.

- Tamka będzie wyjątkowa, nie tylko pod względem wystroju. Znajdzie się tam największa przestrzeń sklepowa z kawą, herbatą i akcesoriami ze wszystkich naszych lokali. W sumie, kawiarnia z tzw. strefą “shop in shop” będzie mieć 126 m kw. - ujawnia współzałożyciel kołobrzeskiego omnichannelu.

Coffedesk: Kolejne showroomy 

Wzrosty sprzedaży kawiarnii Coffeedesk, nawet w czasie lockdownu (+ 16% rdr w 2020 r. oraz +86% I-IIIQ 2021 rdr) skłoniły spółkę do podjęcia decyzji o dalszym rozwoju tego segmentu. W kolejnych latach firma chce wejść do kolejnych miast Polski. O wyborze lokalizacji decydują wyniki sprzedaży e-sklepu. Nowym kierunkiem ma być Wrocław. Pierwszy na Dolnym Śląsku showroom miał zostać sfinansowany z crowdfundingu, jednak zebrana kwota nie wystarczy na realizację tego projektu. W tej chwili Coffeedesk szuka alternatywnych źródeł finansowania

- Spora część nowych inwestorów Coffeedesk pochodzi z Wrocławia. Wiemy, że czekają na naszą kawiarnię w swoim mieście. Jak tylko pozyskamy finansowanie na ten cel, ogłosimy termin otwarcia. Wierzymy, że logo Coffeedesk pojawi się na szyldzie wrocławskiej kawiarnii jeszcze w 2022 r. - mówi szef Coffeedesk.

Supreme Service i lojalizacja klientów 

Coffeedesk stawia na Supreme Service. Aby wzmacniać ten trend, firma chce zapewnić identyczne doświadczenie zakupowe, niezależnie od wyboru miejsca styku klienta z marką, tj. online (e-sklep i hurtownia) czy w showroomach.

Dzięki pierwszej zbiórce w 2020 r. firma rozpoczęła prace nad wdrożeniem nowych platform sprzedaży B2B i B2C i stworzeniem jednego środowiska operacyjnego wspartego m.in. o narzędzia Salesforce. Zapewni to większą automatyzację procesów i ułatwi obsługę klientów. W efekcie odbiorcy mają otrzymać spersonalizowaną ofertę, a Coffeedesk większą lojalizację konsumentów. Jednolity system będzie też łatwo skalowalny na inne rynki, co ułatwi ekspansję zagraniczną. Coffeedesk finalizuje prace na tym projektem. Nowe narzędzia zostaną wdrożone w pierwszym kwartale 2022 roku.

Coffeedesk rośnie

Dla Coffeedesk rok 2020 był rekordowy. Mimo pandemii i lockdownu, obroty firmy sięgnęły 78,7 mln zł. Kończący się właśnie 2021 roku zapowiada się jeszcze bardziej imponująco. Po trzech kwartałach 2021 roku kołobrzeska spółka zanotowała przychód w wysokości 70 487 mln zł. Na koniec trzeciego kwartału Coffeedesk był bliski przekroczenia wyniku, jaki wygenerował w całym 2020 roku.

Coffeedesk w 2021 roku

Najważniejsze wskaźniki wzrostu 2021 to

-  Przychód 70 487 798 zł za I-IIIQ 2021 - wzrost o 34%

-  B2B z największymi przychodami: wzrost o 13 mln zł r/r

-  W 2021 r. najszybciej rósł segment kawiarni, o 86% r/r

-  O 17% więcej aktywnych klientów B2C niż rok temu 

Za dobrymi wynikami osiągniętymi przez spółkę w 2021 roku w znacznej mierze stoi sprzedaż do klientów biznesowych. Obecnie stanowi ona około 66% wszystkich przychodów firmy. W porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku, ten wiodący segment działalności Coffeedesk urósł aż o 39%, czyli o 13 mln zł r/r. Również o 39% w skali dwunastu miesięcy wzrósł eksport spółki. Coffeedesk kontynuuje ekspansję zagraniczną m.in. na rynki Czech i Rumunii.

Coffeedesk: Założyciele

Coffeedesk został założony 10 lat temu przez Łukasza Wichłacza, Marcina i Jacka Gardzielików. Należąca do All Good S.A. spółka to krajowy lider eCommerce na rynku kawy i jedna z najszybciej rozwijających się firm segmentu food & beverage w regionie CEE. Omnichannel z Kołobrzegu realizuje średnio 14 tys. zamówień miesięcznie przez platformy internetowe B2C i B2B. Coffeedesk prowadzi także showroomy, które pełnią rolę zarówno kawiarni, jak i sklepów stacjonarnych, miejsc szkoleniowych czy punktów odbioru zamówień ze sklepu internetowego. Spółka wysyła zamówienia do ponad 40 krajów. Zespół Coffeedesk składa się z około 190 osób, które pracują w trzech biurach w Kołobrzegu, Szczecinie i Warszawie, a także w innych miastach Polski oraz w krajach regionu CEE.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.