Partnerzy portalu
Coffeedesk zwiększa sprzedaż i stawia na rozwój. W planach sieć kawiarni Coffeedesk działa w obszarze e-commerce; fot. materiały prasowe

Coffeedesk zwiększa sprzedaż i stawia na rozwój. W planach sieć kawiarni

Coffeedesk – kawowy omnichannel – ponownie zanotował wzrost sprzedaży, mimo lockdownu. Spółka-matka Coffeedesk, All Good SA zwiększyła przychody o 37 proc. r/r w kwietniu tego roku. Ponadto, spółka w ciągu 5 tygodni od startu kampanii crowdinvestingowej spółka pozyskała dodatkowo 1 640 000 zł, czyli ok. 82 proc. zamierzonego celu w trwającej kampanii crowdfundingowej.

Autor: www.horecatrends.pl Data: 01 lipca 2020 11:29

Firma dynamicznie rozwija sprzedaż także w Europie Środkowo-Wschodniej i jest dystrybutorem kaw, herbat oraz sprzętu do ich parzenia. To także wyłączny dystrybutor uznanych na świecie marek takich Hario, AeroPress czy Bialetti. Roczne przychody na poziomie 54,5 mln zł (za 2019) spółka-matka, All Good SA notuje dzięki sprzedaży poprzez sklep internetowy dla klientów indywidualnych, platformę online skierowaną do biznesu oraz rozwijającą się, butikową sieć kawiarni.

Mimo trudnej sytuacji na rynku, wywołanej lockdownem, spółka zanotowała wzrost przychodów zarówno w segmencie B2B, jak i B2C. Podczas, gdy branża HoReCa przeżywała kryzys związany z pandemią COVID-19, Coffeedesk, dzięki swojemu zdywersyfikowaniu kanałów sprzedaży, osiągał wyniki lepsze niż prognozowane. Zmniejszone obroty z branżą gastronomiczną Coffeedesk zrekompensował sprzedażą do odbiorców prowadzących sklepy detaliczne online. — Sprzedajemy zarówno kawę, herbatę, jak i akcesoria do ich zaparzania. Obsługujemy klientów indywidualnych oraz biznesowych. Podczas pandemii między innymi zwiększyliśmy sprzedaż do innych e-commerce. Nigdy nie stawialiśmy wszystkiego na jedną gałąź biznesu – takie podejście okazało się naszą siłą podczas pandemii — tłumaczy Łukasz Wichłacz, CEO Coffeedesk.

W kwietniu br w samym kanale B2C Coffeedesk obsłużył ponad 16 tys. zamówień. W tym samym miesiącu, spółka (All Good SA) odnotowała wzrost przychodów na poziomie 105% w stosunku do kwietnia roku ubiegłego w tym samym kanale sprzedaży. Spółka odnotowała w tym okresie przychody w wysokości 5,5 mln zł oraz EBITDA ponad 433 tys. zł. - pomimo faktu, że kawiarnie Coffeedesk były w tym czasie zamknięte – Wzrost przychodów o ponad 37 proc. to rezultat wyższy niż zakładaliśmy. Mimo stale prowadzonych intensywnych inwestycji, mamy zadowalający wynik EBITDA wobec ujemnego rezultatu w analogicznym okresie roku ubiegłego – skomentował Marcin Gardzielik, dyrektor finansowy Coffeedesk (prezes zarządu All Good SA). 

Dodatkowo, w kwietniu br Coffeedesk pobił swój historyczny rekord sprzedanych produktów w kanale B2C (67 000 szt., w tym 24 000 paczek kaw speciality), co znacząco przełożyło się na wzrost przychodów. Spółka wykazała również wzrost marży - o 217% w stosunku do analogicznego okresu w ubiegłym roku.

– Ten rok zapowiada się naprawdę dobrze. W pierwszym kwartale zwiększyliśmy przychody o 34% r/r i  obsłużyliśmy ponad 35 tys. zamówień. Tendencja wzrostowa wciąż się utrzymuje. Wstępne dane za maj i czerwiec wyglądają równie pozytywnie – mówi Jacek Gardzielik, dyrektor sprzedaży Coffeedesk (członek zarządu All Good SA). – Stale pracujemy nad pozyskiwaniem nowych klientów, rozbudowujemy asortyment i inwestujemy w dalszy rozwój – wyjaśnia.

W trwającej kampanii crowdfundingowej All Good SA ubiega się o kwotę do 2 016 000 zł, której pozyskanie przyspieszy dalszy dynamiczny rozwój firmy. Inwestorzy obejmą akcje spółki, ale mogą też liczyć na dodatkowe benefity dla kawoszy, począwszy od kuponów zniżkowych, poprzez szkolenia online z kawowymi mistrzami Polski, po unikatową kawę, wypaloną specjalnie na tę okoliczność. Minimalna wartość inwestycji to 396 zł.

Zakończenie emisji akcji spóła planuje na 12 lipca.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.