Costa Coffee zobowiązała się do 2030 roku zmniejszyć emisję dwutlenku węgla o połowę na każdym sprzedanym kubku kawy, natomiast do 2040 roku planowane jest osiągnięcie neutralności węglowej.
Norstat przeprowadził dla Costa Coffee badanie, z którego wynika, że klienci oczekują od kawiarni, by te działały zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Wśród aspektów, które wymagają największej uwagi wymieniano ograniczenie zużycia plastiku, a także korzystanie z sezonowych warzyw i owoców.
Marka Costa Coffee zaznacza, że systematycznie wprowadza zmiany w swoich opakowaniach w celu ograniczenia zużycia plastiku. Kawiarnia zrezygnowała m.in. z tradycyjnych słomek na rzecz papierowych odpowiedników, jogurty oraz sałatki serwowane są w wielorazowych, szklanych słoiczkach, a ciasta zostają zapakowane w kartonowe pojemniki. Również torby na zamówienia oraz sztućce wykonane są z materiałów w 100% biodegradowalnych. Kolejne zmiany w firmie nadejdą jeszcze w tym roku – kubki na wynos otrzymają nową powłokę wewnętrzną, która przy zachowaniu dotychczasowych właściwości będzie mniej szkodliwa dla środowiska.
Kawiarnie Costa Coffee znacząco poszerzają także swoją ofertę żywności i napojów roślinnych. W menu znajduje się wiele pozycji przygotowanych specjalnie z myślą o osobach, które wyeliminowały ze swojej diety produkty pochodzenia odzwierzęcego. Wege bagietki oraz wrapy cieszą się coraz większym zainteresowaniem i perfekcyjnie komponują się z szerokim wachlarzem dostępnych w ofercie napojów roślinnych.
W kawie, mleko krowie można zamienić na napoje roślinne wytwarzane z różnego rodzaju orzechów oraz zbóż. Przykładem jest linia Costa+, w skład której wchodzą wzbogacone o witaminy lub białko kawy - karmelowa na napoju owsianym, waniliowa na kokosowo-sojowym oraz orzechowa na migdałowym.
W swoich działaniach marka stara się również propagować ideę zero waste, co udowadnia swoją niemal dwuletnią współpracą z aplikacją Too Good To Go. Paczki z niesprzedaną danego dnia żywnością można odbierać ze wszystkich punktów Costa Coffee w Polsce. Dzięki temu konsumenci mogą cieszyć się produktami za niższą cenę, ratując je tym samym przed wyrzuceniem. Od początku trwania partnerstwa zostało uratowanych już ponad 150 000 paczek. Goście kawiarni mogą także wziąć udział w inicjatywnie „Ziarno dla Ziemi”. Pozwala ona dać drugie życie wykorzystanym do parzenia kawy fusom – mogą być one następnie użyte podczas codziennej pielęgnacji skóry czy jako naturalny nawóz dla roślin.
Inicjatywa marki #zwłasnymkubkiem zachęca do ograniczenia zużycia jednorazowych opakowań poprzez przynoszenie z domu własnego kubka. W taki sposób możemy zredukować ilość wyrzucanych śmieci, otrzymując przy tym rabat na następną kawę.
W następnych latach planowana jest kontynuacja, jak i rozwój inicjatyw związanych z tematem sustainability. Do 2030 roku, marka zobowiązała się do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla o połowę na każdym sprzedanym kubku kawy, natomiast do 2040 roku planowane jest osiągnięcie neutralności węglowej. W bliższej perspektywie, sieć kawiarni Costa Coffee jeszcze w tym roku planuje uruchomienie kolejnych rozwiązań, które pozwolą jej na tworzenie kawy w zgodzie z naszą planetą, a w terminie 04-10.04.2022 planowany jest tydzień wege.
Nie przegap najważniejszych wiadomości