Partnerzy portalu
Costa Coffee: Naszym celem jest utrzymanie miejsc pracy przez cały kryzys (wideo) Rozmawiamy z Michałem Rudnickim, HR Director, Costa Europe

Costa Coffee: Naszym celem jest utrzymanie miejsc pracy przez cały kryzys (wideo)

Cały biznes gastronomiczny, w tym także kawiarnie, liczy na realne działania rządu, które zniwelują skutki zawieszenia działalności w lokalach. Jakich ulg i działań oczekuje, aby ocalić miejsca pracy w lokalach? O tym oraz o koncepcie sprzedaży napojów kawowych w dostawie rozmawiamy z Michałem Rudnickim, HR Director, Costa Europe.

Autor: Paulina Piwowarek, www.horecatrends.pl Data: 31 marca 2020 09:02

- Na początku podjęliśmy decyzję o zamknięciu całego biznesu. Kierując się bezpieczeństwem klientów i pracowników przez pierwszy tydzień po decyzji premiera o zawieszeniu działalności lokali gastronomicznych, nasze kawiarnie nie funkcjonowały w żadnym wymiarze. W ubiegłym tygodniu otworzyliśmy testowo 7 kawiarni warszawskich na opcję delivery (we współpracy z Uber Eats) oraz opcję pick-up (klient płaci przez aplikację i odbiera w lokalu). W tej chwili prowadzimy prace studyjne na bazie tego co wiemy po tym tygodniu, z możliwością otwarcia w tych dwóch opcjach kolejnych kawiarni. Mamy kilka scenariuszy - tłumaczy Michał Rudnicki, HR Director, Costa Europe. 

- Zawsze chcieliśmy być bardzo odpowiedzialnym pracodawcą. Dlatego wszyscy pracownicy firmy - w biurach i lokalach - są zatrudnieni na umowę o pracę. Naszym celem jest utrzymanie tych miejsc pracy przez cały kryzys. Nie chcemy zwalniać - podkreśla Michał Rudnicki.

Sieć Costa Coffee powołała zespół kryzysowy, który opracowuje scenariusze na najbliższe tygodnie. - Bez wątpienia ważne jest współdziałanie z rządem. Ważny jest solidaryzm społeczny, ponieważ brak współdziałania może doprowadzić do masowego bezrobocia i recesji. Ze strony rządu oczekiwalibyśmy zrozumienia i partnerstwa w kierunku dofinansowania do pensji pracowników w okresie przestoju, zwolnieniu z obciążeń w płatnościach społecznych i płatnościach podatków. Biznes retailowy potrzebowałby także czasowego powrotu niedzieli handlowych czy np. ulg inwestycyjnych dla nowo otwieranych biznesów. Ważne są także kwestie nowych podatków, jak opłata cukrowa, która w pewnym stopniu może objąć także kawiarnie - tłumaczy nasz rozmówca.

- Jeżeli teraz nie otrzymamy realnego wsparcia - w momencie kiedy mamy praktycznie zerowe dochody - będzie nam niezwykle trudno utrzymać obecny biznes - dodaje.

Jak podkreśla Michał Rudnicki, funkcjonujące kawiarnie notują obecnie szczątkową sprzedaż - jest to zaledwie kilka transakcji dziennie. - Nie spodziewamy się sprzedaży, która w jakikolwiek sposób rekompensowałaby straty, które ponosimy przy obecnych prawie 100-proc. kosztach, które ponosimy - mówi.

Czy Polacy są chętni aby zamawiać kawę w dostawie? - Myślę, że ten segment będzie rósł, choc nie będzie do dla nas dominujący kanał sprzedaży - dodaje. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.