- Zaopatrzenie cukierni w cukier nie stanowi dzisiaj żadnego problemu. W magazynach dystrybutorów jest go dużo i w wielu innych miejscach jest też dostępny - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrzej Piętka z Akademia Wypieków.
Andrzej Piętka wyjaśnia, że w sklepach jest teraz wzmożony ruch klientów i wielkie zainteresowanie słodkimi zakupami, dlatego wprowadzone zostały limity w dyskontach.
- To zamyka dla cukierni takie źródło zaopatrzenia w ten towar. Rosnące ceny zaburzają płynność wypracowanego do tej pory schematu ilości zamawianego surowca. To spowodowało braki na półkach sklepowych. Wyroby cukiernicze będą pewnie drugim lub trzecim wyborem dla konsumentów w nadchodzących miesiącach. Z powodu wzrostu cen cukru będzie to odbijało się również na cenach w sklepach wyrobów cukierniczych i ciastek - wskazuje Andrzej Piętka.
Jak wyjaśnia Piętka, cukiernie zaopatrują się głównie w hurtowniach branżowych, a przy naprawdę dużych zamówieniach - u producentów, bezpośrednio.
- Ceny B2B cukru w dużych opakowaniach kształtowały się w ubiegłym tygodniu na poziomie średnio ok 5,70-5,80 zł za 1 kg. Jest taniej niż w sklepach, a towar jest dostępny w sprzedaży. Oczywiście mogą występować lokalne różnice w cenach hurtowych i przy obowiązujących długoterminowych kontraktach - tłumaczy.
Dodaje, że w cukierniach wyczuć można lekkie poddenerwowanie całą sytuacją związaną z niedostępnością pewnych surowców i ich cenami, inflacją, energią, paliwem, gazem, opakowaniami i ogólnie zachowaniem klientów.
- Wielu cukierników zdaje sobie sprawę, że koniec wakacji przyniesie zmiany. Boją się tych zmian, bo nie wiedzą co będzie się działo - uważa Andrzej Piętka.
Czytaj więcej Czy cukiernie mają problem z zakupem cukru?
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.