Partnerzy portalu
Czy prezesa DESEO irytują komentarze dotyczące cen? Petit gateau kosztuje 32 zł Witryna w DESEO. Na głównym planie petit gateau Flamingo, Jagoptyś i Tresoro. Fot. DESEO/Facebook

Czy prezesa DESEO irytują komentarze dotyczące cen? Petit gateau kosztuje 32 zł

Autor: Katarzyna Gubała Data: 01 września 2022 08:00

Jak Łukasz Smoliński, współzałożyciel i prezes DESEO Patisserie & Chocolaterie reaguje na komentarze typu ''Za tę cenę to można mieć blachę ciasta''? - Nigdy mnie to nie irytowało - zapewnia w rozmowie z horecatrends. Dlaczego?

Horecatrends: Wśród obserwatorów DESEO przeważają fani, zachwycający się nowymi petit gateau czy deserami, ale w szerokim internecie pojawiają się też krytykujący ceny Waszych wyrobów. Petit gateau kosztuje teraz 32 zł. Pojawiają się komentarze ‘’Przesada!’’ czy ‘’Za tę cenę można mieć blachę ciasta’’. Czy pana to irytuje?

Łukasz Smoliński: Nigdy mnie to nie irytowało. Są różne marki, różne cukiernie, które mają różne założenia. Dla nas grupą docelową jest gość raczej zamożny, który szuka produktów wysokiej jakości i jest w stanie za te produkty zapłacić wyższą cenę. Takich gości nie jest wielu, ale wciąż ta grupa docelowa się rozszerza. Są też ci, których nazywamy gośćmi aspirującymi - to pojęcie jest szeroko stosowane w marketingu każdej kategorii produktowej. Są to osoby, dla których nie jest to zakup codzienny, ale raz na jakiś czas mogą i chcą sobie na tego typu rzeczy pozwolić. Średni rachunek w DESEO to między 50-60 zł. I teraz pytanie, czy dla przeciętnego Polaka wydatek rzędu 50-60 zł na wyjście na ciastko i kawę to jest rzeczywiście jest niedostępny luksus? Jeden z naszych gości powiedział, że DESEO to jest luksus dostępny na co dzień.

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Czy nasze produkty mogłyby być tańsze, żebyśmy mogli pozyskać szerszą grupę klientów? Od 7 lat, kiedy prowadzimy DESEO komunikujemy, że nie prowadzimy jej, żeby się utrzymywać, że mamy jeszcze inne zajęcia biznesowe, dużo bardziej lukratywne niż prowadzenie cukierni tego typu w Polsce. Dzięki temu, że prowadzimy inne biznesy, możemy sobie pozwolić, żeby robić w DESEO rzeczy, których się w Polsce po prostu nie robi, bo trudno znaleźć na to klienta. Petit gateau takie jak te, które sprzedajemy w DESEO, zrobione z porównywalnej jakości surowców przy porównywalnych umiejętnościach we Francji czy w innych zachodnich krajach kosztują nawet 80-100 zł. Półtora miesiąca temu mieliśmy rozmowę z osobą zainteresowaną otwarciem DESEO w Zurychu, czyli z naszym potencjalnym Franczyzobiorcą i rozmawiając o cenach uznaliśmy, że ceną docelową, którą chcielibyśmy stosować dla takiego konceptu i takiej jakości ciastek byłoby ok. 80-90 zł.

Czytaj też Prezes DESEO o jakości, pasji i o tym, jaką wartość do biznesu wnoszą podróże

Czy wyjście z DESEO poza granice naszego kraju to kierunek, w którym firma chce się rozwijać?

Naszą ambicją jest uczynić z DESEO naszego polskiego championa, który będzie stawał w szranki z topowymi cukierniami. Osoby, które odwiedzały tego typu cukiernie na świecie, wiedzą, że jesteśmy już na tym poziomie. Plany zaistnienia na rynku zagranicznym zaczynają się realizować. W czerwcu zdobyliśmy cztery medale na International Chocolate Awards - jednym z dwóch najbardziej prestiżowych konkursów dla czekolad ‘’Bean to Bar’’. Zaowocowało to zapytaniami o sprzedaż do sklepów internetowych wyspecjalizowanych w czekoladzie z Niemiec czy Szwajcarii itp. Mamy też zapytania o naszą pastę pistacjową od cukierników np. z Wielkiej Brytanii. Oprócz zapytania o franczyzę w Zurychu, pojawiło się zapytanie o to samo z trzech miast w Wielkiej Brytanii, również z Berlina. Pojawia się coraz więcej propozycji, zapytań. Jesteśmy logistycznie i organizacyjnie przygotowani, żeby takie przedsięwzięcia realizować.

Czy w planach rozwoju marki DESEO są również lokale w polskich miasta?

Tak. W planach jest otwarcie DESEO w łódzkiej Fuzji w kwietniu 2023 r. Lokalizacja we Wrocławiu jest w zaawansowanej fazie rozmów, jest wybrany lokal. Trwają rozmowy na temat otwarcia lokalu w Sopocie, co mogłoby nastąpić wiosną przyszłego roku. Od listopada zeszłego roku działamy też w Poznaniu, w Starym Browarze.

Dziękujemy za rozmowę.

* Łukasz Smoliński i Natalia Sitarska, założyciele DESEO Patisserie & Chocolaterie, od lat podróżują po świecie i prowadzą jeden z najpopularniejszych w Polsce blogów podróżniczo-kulinarnych Tasteaway

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz