Partner portalu
Deseo - jak ratować biznes cukierniczy? (wideo) Deseo powstało w 2015 roku

Deseo - jak ratować biznes cukierniczy? (wideo)

Zarządzana przez Łukasza Smolińskiego warszawska cukiernicza marka Deseo nie poddała się kryzysowi, szybko odrobiła lekcje z epidemii i postawiła na zorganizowane dostawy w całej Polsce. Efekt? Wzrost sprzedaży w okresie przedświątecznym i całościowy spadek obrotów "jedynie" na poziomie 10-15 proc.!

Autor: PP, www.horecatrends.pl Data: 21 kwietnia 2020 06:28

Wraz z zamknięciem lokali gastronomicznych marka Deseo mocno postawiła na dowozy. Jak potwierdza Łukasz Smoliński, ten sektor mocno wzrósł. Zaznacza także, że to nie wygląda już tak korzystnie jeśli przeanalizujemy wysokość prowizji platform dowozowych. Dlatego Deseo postawiło na własne dostawy, także poza Warszawę. 

Łukasz Smoliński opowiedział nam jak Deseo zorganizowało dostawy poza Warszawę. Firma utworzyła specjalne grupy na Facebooku, do których przekierowano osoby zainteresowane złożeniem zamówienia. Tam ustalono miejsce, godziny i zasady odbioru konkretnych produktów. W danym mieście funkcjonowało jedno miejsce, gdzie trafiają produkty. 

Jak ta sprzedaż wygląda w liczbach? - W okresie 1-11 kwietnia, czyli w okresie świątecznym, byliśmy w stanie podwoić obroty z analogicznego okresu ub.r. Uważam to za wielki sukces. Oczywiście nie codziennie jest tak "kolorowo". Zauważyliśmy, że notujemy gorszą sprzedaż w weekendy niż w tygodniu. Te wszystkie dane przekładają się na spadek obrotów Deseo na poziomie 10-15 procent. Ten spadek jest wciąż bolesny, zwłaszcza, że część obrotów jest generowana poprzez współpracę z platformami dowozowymi, więc trzeba uwzględnić ich prowizje - podkreśla Łukasz Smoliński.

Jedną z ciekawych akcji Deseo mającą zachęcić do zamawiania deserów było oferowanie przez Łukasza Smolińskiego osobistego dowiezienia paczek w ramach akcji "Płacę, więc sam Prezes ma mi dowieźć zamówienie".

Jak poradzimy sobie z epidemią? I jak ona wpłynie na nawyki konsumenckie? O tym opowiada Łukasz Smoliński w rozmowie wideo.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.