Partner portalu
Deseo: najpierw akceptujemy smak, a później liczymy koszty (wideo) Łukasz Smoliński, CEO Deseo Patisserie & Chocolaterie

Deseo: najpierw akceptujemy smak, a później liczymy koszty (wideo)

- Uczciwa gastronomia opierająca się na wysokiej jakości składnikach nie może kosztować mało - mówi w szczerej rozmowie z Horecatrends.pl, Łukasz Smoliński, CEO Deseo Patisserie & Chocolaterie, w której opowiada o trudnych początkach marki, jej filozofii, planach rozwoju oraz o tym, jak skutki pandemii można przekuć w sukces!

Autor: Paulina Piwowarek, www.horecatrends.pl Data: 06 października 2020 11:39

Podczas lockdownu Deseo rozwinęło segment dostaw, ograniczając przy tym udział firm zewnętrznych. Z jakim rezultatem?

- Rezultat był niezwykle pozytywny, nie tylko od strony finansowej. Pochodną dostaw było także zainteresowanie naszą ofertą franczyz. Średnia sprzedaż e-sklepu, który przecież nie jest naszym kluczowym źródłem przychodów, w okresie sprzed pandemii to 3,5 tys. zł miesięcznie. W tych miesiącach kluczowych, pandemicznych ten wzrost była nawet 20-30-krotny i osiągnął w szczytowym miesiącu kwietniu około 130 tys. zł sprzedaży brutto. To wartość sprzedaży względnie dobrze funkcjonującego lokalu naszej sieci - tłumaczy CEO Łukasz Smoliński.

Gros sprzedaży z sukcesem odbywała się poprzez media społecznościowe. - Tu na pewno pomaga nasze doświadczenie. Zarząd firmy jest związany z branżą reklamową i marketingową już od wielu lat. Będąc aktywnym zawodowo w social media człowiek uczy się wywierania wpływu na ludzi. Staramy się jednak budować naszą markę na pozytywnych emocjach i zachęcać do kupowania naszych produktów - mówi współautor bloga kulinarno-podróżniczego Tasteaway.pl, który dał się niejednokrotnie poznać za dobry smak.  

Lokale Deseo działają w Warszawie, a dowozy funkcjonowały właściwie na terenie całej Polski. Jak tłumaczy Łukasz Smoliński, to w dużej mierze zasługa bloga Tasteaway.pl, który ma ogromne zasięgi. Ale nie tylko.

– Konsumenci cenią naszą markę za produkty. Jesteśmy reprezentantami butikowego cukiernictwa, które wzniosło polskie cukiernictwo na wyższy poziom, i które można już porównać z poziomem międzynarodowym. Naszą działalnością interesują się osoby nie tylko z Warszawy i nie tylko goście lokali, ale również ludzie związane z branżą gastronomiczną – mówi prezes Deseo.

Fenomen Deseo to na pewno media społecznosciowe i dialog z klientem oraz pięknie podane nietuzinkowe ciastka. Co jeszcze można dodać? – Szczerość i uczciwość – podkreśla Łukasz Smoliński.

- Będąc blogerami od lat recenzujemy gastronomię. I to co nam często przeszkadzało to właśnie brak uczciwości. (…) Postanowiliśmy iść zupełnie inną drogą. Uczciwość i szczerość wyrażamy poprzez styl zarządzania, poprzez stosunek do gości, współpracowników oraz oczywiście poprzez produkt i składniki, jakich używamy – mówi.

I podkreśla, że Deseo to także szczera komunikacja. – W swojej historii nie mieliści tylko tych "tłustych" lat. Większość naszej historii to bardzo "chude" czasy. Nigdy nie ukrywaliśmy, że mieliśmy sporo problemów, ale mamy teraz receptę na wyjście z kryzysu – dodaje.

Jaką? – Stwierdziliśmy, że chcemy robić desery, które sami chcielibyśmy jeść. Przez długi okres czasu nie patrzyliśmy zupełnie na koszty przez pryzmat excel’a. Patrzyliśmy tylko i wyłącznie na walory smakowe i wygląd naszych produktów. Chcieliśmy zachęcić innych do naszego gustu cukierniczego. I nam się to po prostu udało. Excel wszedł dopiero w ostatnich roku czy dwóch latach, ale jest używany zupełnie inaczej aniżeli w wielu biznesach gastronomicznych. Nasza filozofia zakłada, że na samym początku akceptujemy smak, a dopiero później liczymy koszty. Nie zdarzyło się jeszcze w naszej historii, że podczas prac nad jakimkolwiek produktem redukowaliśmy składniki. Dostosowujemy cenę do produktu, stad jesteśmy chyba jedną z najdroższych cukierni w Polsce. Uczciwa gastronomia opierająca się na wysokiej jakości składnikach nie może kosztować mało - komentuje Smoliński.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.