Partnerzy portalu
Dzień Kawy w Polsce nabiera rozmachu fot. materiały prasowe

Dzień Kawy w Polsce nabiera rozmachu

Na przełomie września i października obchodzony jest na świecie Dzień Kawy. Część krajów świętuje go 1 października, część - 29 września. Ta druga data jest świętem kawy m.in. w USA, Japonii czy Polsce. Tegoroczny Dzień Kawy wypada w niedzielę, ale tak naprawdę potrwa znacznie dłużej. Kalendarz wydarzeń jest w tym roku wyjątkowo bogaty.

Autor: horecatrends.pl Data: 27 września 2019 12:32

Badania Statisty pokazują, że roczne spożycie kawy na głowę w Polsce wynosi 3,65 kg. To oznacza średnio nieco ponad 500 filiżanek rocznie, a więc niespełna 1,5 filiżanki dziennie. Statystyczny Fin wypija aż trzykrotnie, a Włoch niemal dwukrotnie więcej kawy niż Polak. Znacznie chętniej sięgają po nią także nasi sąsiedzi - Czesi, Słowacy czy Litwini.

Pomimo relatywnie niskiej konsumpcji w Polsce trwa w ostatnich latach prawdziwy boom na kawę kraftową. To podobny proces jaki od pewnego czasu widzimy na rynku piwa, na którym w ostatnich latach pojawiło się mnóstwo mikro-browarów. Obecnie działa już u nas blisko 300 kraftowych palarni, a skala produkcji lokalnie wypalanej kawy postępuje wraz ze wzrostem świadomością konsumentów i popytem na rzemieślnicze produkty.

- Wiele osób ciągle nie zdaje sobie sprawy, że kawy wypalane w polskich palarniach, stawiających na rzemieślniczy wypał znacznie przewyższają jakością znane włoskie marki - powiedział Łukasz Mrowiński, CEO Etno Cafe, producenta kawy kraftowej i właściciela największej polskiej sieci kawiarni.

- Z drugiej strony obserwujemy w tym roku nie tylko rekordową sprzedaż kawy kraftowej, ale także niespotykane wcześniej zainteresowanie warsztatami i innymi formami pogłębiania wiedzy o kawie - dodaje.

Zainteresowanie pogłębianiem wiedzy przez fanów kawy znalazło odzwierciedlenie w programie obchodów Dnia Kawy przez polskie firmy kawowe. Na najbliższe 7 dni Etno Cafe zaplanowało m.in. warsztaty parzenia metodami alternatywnymi, warsztaty tworzenia peelingów na bazie fusów kawowych prowadzone wspólnie z marką kosmetyczną Organique, oraz prelekcje podróżników odwiedzających kraje słynące z kawowych plantacji. Marka przygotowała też premierę aż trzech różnych kaw. Nowością będzie także możliwość porozmawiania w kawiarniach ze specjalnie oddelegowanymi na tę okazję kawowymi edukatorami.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.