Partner portalu
Etno Cafe: Mitem jest to, że 18 maja otwarto gastronomię i wszystko zaczęło działać Etno Cafe na Internetowym FRSiH: Mitem jest to, że 18 maja otwarto gastronomię i wszystko zaczęło działać, fot. mat. prasowe

Etno Cafe: Mitem jest to, że 18 maja otwarto gastronomię i wszystko zaczęło działać

– Od maja do września odbudowaliśmy się na 75 procent w porównaniu rdr. A to, co się stało teraz, jest gwoździem do trumny. Bardzo istotna jest strefa kosztowa i my to wiemy, a w przestrzeni publicznej nie mówi się tego – wyjaśnił Łukasz Mrowiński, CEO Etno Cafe, w trakcie debaty Quo vadis, polska gastronomio? #HorecaTrendsTalks podczas Internetowego Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Autor: JS/horecatrends.pl Data: 09 listopada 2020 08:38

Jak powiedział Łukasz Mrowiński, produkcja kawy w czasie lockdownu pomogła przetrwać Etno Cafe, chociaż i ta działalność borykała się z wieloma problemami i wymagała szukania nowych rozwiązań.

– Działamy w ramach stacji kawowej. Z jednej strony jesteśmy kawiarnią oraz producentem kawy i ta działalność nas z drugiej strony uratowała. Natomiast na nas od strony produkcyjnej lockdown też odbił swoje piętno, bo straciliśmy jednego z głównych odbiorców, jakim były nasze kawiarnie. Także biura nie odbierały kawy, bo ludzie pracowali zdalnie i biurowce stały puste. Podobnie było z sektorem HoReCa, gdzie mamy gro klientów. Stanęliśmy przed wyzwaniem znalezienia nowych kierunków sprzedażowych i to udało się nam – ocenił.

W trakcie debaty CEO Etno Cafe postanowił obalić kilka mitów odnośnie gastronomii w czasie pandemii.

– Chciałbym obalić kilka mitów. Po pierwsze sprzedaż na wynos jest dużo mniejsza niż w lokalach, chyba że ktoś był przystosowany wcześniej, żeby tylko sprzedawać na wynos. Natomiast jak ktoś bazował na tym, że ludzie przychodzili do lokalu posiedzieć, to dostał mocno w kość. Owszem, ludzie zamawiają kawę z dowozem, ale to jest bardzo mała ilość. Jeśli chodzi o dalsze mity, trzeba pamiętać o prowizjach, jakie pobierają firmy, które oferują dowóz. A są to horrendalne kwoty rzędu 35 procent. Jak się to policzy, to jest to nieopłacalne dla restauratorów. Jeszcze w przypadku jednej restauracji szybko można zorganizować własny dowóz, natomiast w przypadku kilkunastu lokali jest to ciężkie, więc sporo restauracji przez to ucierpiało – tłumaczył Łukasz Mrowiński.

– Drugim mitem jest to, że 18 maja otwarto gastronomię i wszystko zaczęło działać. My zaczęliśmy się wtedy odmrażać, a od maja do września odbudowaliśmy się na 75 procent w porównaniu rdr. A to, co się stało teraz, jest gwoździem do trumny. Bardzo istotna jest strefa kosztowa i my to wiemy, a w przestrzeni publicznej nie mówi się tego. A nasze czynsze są potworne. I jeśli sprzedaży nie ma, to koszty czynszów dobijają. Te koszty nas pogrążają. A w Polsce nie ma żadnych rozwiązań, które by to regulowały tak jak w innych krajach. I tu wydaje się, że strona rządowa totalnie tego nie rozumie. A z niektórymi najemcami rozmawia się bardzo źle. Postawy są różne. Niektóre tłumaczenia najemców bywają absurdalne – dodał.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.