Partnerzy portalu
Gdzie pijemy kawę? Top 5 miejsc Kawa w lodziarni zyskuje na popularności; fot. unsplash

Gdzie pijemy kawę? Top 5 miejsc

Odsetek osób pijących kawę poza domem jest już niemal taki sam jak przed pandemią. Po gorszym roku pandemicznym Polacy wrócili do spożywania kawy na mieście – obecnie odsetek osób pijących kawę poza domem wynosi 49%. Nadal najpopularniejszymi miejscami spożywania kawy poza domem są kąciki kawowe na stacjach paliw, jednak w porównaniu z poprzednimi latami nieco straciły na popularności – wynika z najnowszego badania Café Monitor ARC Rynek i Opinia.

Autor: horecatrends.pl Data: 10 sierpnia 2021 10:03

W 2020 roku naznaczonym pandemią odsetek osób pijących kawę poza domem był niższy niż w poprzednich latach. Obecny rok, 2021, przyniósł zmianę i już połowa badanych deklaruje, że w ciągu ostatnich 30 dni piła kawę poza domem.

Gdzie najczęściej pijemy kawę?

Miejsca, które najbardziej zyskały na popularności w porównaniu z ubiegłym rokiem to lodziarnie i lodziarnio-kawiarnie (+13 p.p.), kawiarnie sieciowe (+5 p.p. z 24% do 29%) oraz kawiarnie nie sieciowe (+5 p.p. z 21% do 26%). Nadal najczęściej pijemy kawę na stacjach paliw, chociaż w tym wypadku zauważalny jest spadek popularności tego miejsca o 5 p.p. względem poprzednich lat.

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Warto zauważyć, że sklepy spożywcze, które oferują kawę stosunkowo od niedawna znalazły się na ósmej pozycji wśród miejsc, gdzie najczęściej spożywana jest kawa – 30% badanych przyznało, że pije tam kawę, co oznacza wzrost o 3 p.p. w porównaniu z poprzednim rokiem.

Liderzy znajomości spontanicznej (miejsca z możliwością zakupu gotowej kawy):
• Kąciki na stacjach paliw: Stop Cafe na stacji Orlen (50%)
• Sklepy convenience: Żabka (49%)
• Kawiarnie sieciowe: Starbucks (18%)

Jaką kawę najczęściej piją konsumenci poza domem?

Najczęściej kupowanym rodzajem kawy jest latte i espresso (po 28% wskazań). 71% respondentów korzysta z mleka do kawy, przy czym 59% wybiera klasyczne mleko z laktozą, zaś 12% - różne rodzaje mleka bez laktozy.

Warto zauważyć, że jako nowość pojawiło się zjawisko zamawiania kawy z dowozem. Niemal co piąty badany. Ciągu ostatniego roku korzystał z tej opcji. Aplikacją, przez którą konsumenci kawy najczęściej zamawiali kawę z dowozem jest Pyszne.pl.

Zwyczaje związane z korzystaniem z oferty gastronomicznej, w tym miejsc oferujących kawę, zmieniają się w ostatnim czasie, zależnie od etapów pandemii. Widać jednak, w porównaniu z poprzednim rokiem, że Polacy chętniej korzystają z miejsc z założenia przeznaczonych do konsumpcji kawy, czyli kawiarni, lodziarni oraz lodziarnio-kawiarni. Warto zwrócić uwagę właśnie na lodziarnie, które poszerzyły swoją ofertę o różne rodzaje kawy. Jak widać był to dobry krok, bo Polacy chętnie z tej oferty korzystają. Pojawiła się też nowa opcja, zamawiania kawy z dowozem. Ma to na pewno związek z pandemią, jednak trudno na tym etapie ocenić, czy to zjawisko na dłuższą metę się utrzyma. Na pewno szersza oferta kawiarni, również w zakresie np. słonych przekąsek jak również łatwość zamówienia przez odpowiednią aplikację przyczyniły się do rozwoju tej usługi. Na pewno warto w dłuższej perspektywie przyglądać się temu zjawisku – komentuje Natalia Sieroń, badaczka z ARC Rynek i Opinia, autorka raportu Cafe Monitor 2021.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.