Partnerzy portalu
Hubert Olczak, NOLA bar: Jest potencjał w gastronomii (wywiad) Po lockdownie otworzyło się dużo miejsc, także widać, że są ludzie, którzy widzą potencjał w gastronomii – powiedział w rozmowie z nami Hubert Olczak, współwłaściciel stołecznego baru „NOLA”. / fot. materiały prasowe

Hubert Olczak, NOLA bar: Jest potencjał w gastronomii (wywiad)

Po lockdownie otworzyło się dużo miejsc, także widać, że są ludzie, którzy widzą potencjał w gastronomii – powiedział w rozmowie z horecatrends.pl Hubert Olczak, współwłaściciel stołecznego baru „NOLA”.

Autor: Jakub Szymanek Data: 13 sierpnia 2021 17:21

Jakub Szymanek: Skąd pomysł na Nowy Orlean w Warszawie?

Hubert Olczak: Podróżowałem po świecie, odwiedzając kolejne pozycje z listy najlepszych 50 koktajlbarów świata. Podczas jednej z takich wycieczek trafiłem do Nowego Orleanu, który moim zdaniem jest bardzo podobny do Warszawy. Z jednej strony jest to miasto kreatywne, lekko obdarte i hipsterskie, a z drugiej strony bardzo wyluzowane. Zachwyciło mnie to, że dostaje się tam świetny koktajl w bardzo demokratycznym wydaniu, czyli np. w plastikowym kubku, z którym możesz wyjść na ulicę i przejść do kolejnego baru. I to mnie urzekło, że podaje się wybitne koktajle klasyczne, ale bez zbędnego nadęcia.

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Nowy Orlean to miasto, w którym koktajl jest zdjęty z piedestału i traktowany jako coś normalnego, jako alternatywę dla piwa, wina. Zawsze miałem problem z tym, że np. w koktajlbarach w Warszawie drinki są traktowane jak coś wyjątkowego, co buduje dystans, a przez co ludzie nie chcą umawiać się w koktajlbarach na co dzień, bo są one postrzegane jako miejsce na spotkanie np. randkę, urodziny lub inną uroczystość. A bardzo chciałbym koktajle u nas popularyzować i demokratyzować, żeby koktajle były traktowane jako jeden z pomysłów, alternatyw do wyjścia na miasto. Stąd pomysł na ten bar, który ma oddawać ducha hipsterskiej Warszawy i ma pokazywać, że koktajle są czymś normalnym.

Mimo trudnej sytuacji w gastronomii zdecydowałeś się na uruchomienie biznesu w tym sektorze. Jak oceniasz przyszłość tej branży?

Oprócz nas po lockdownie otworzyło się dużo miejsc, także widać, że są ludzie, którzy widzą potencjał w gastronomii. Centrum Warszawy latem zawsze trochę pustoszeje. Dodatkowo po zakończeniu lockdownu większość ludzi miała ochotę po prostu wyjechać za miasto, stąd też ruch w gastronomii jest spokojniejszy niż można było się tego spodziewać. Natomiast wierzę, że po lecie ludzie wrócą i to wszystko odżyje, i wtedy będziemy cieszyć się z tego, co w mieście jest najpyszniejsze.

Lato jest spokojne w mieście, ale wrzesień, październik i listopad powinny być ciekawymi miesiącami do obserwowania. Przykładowo wrzesień w ubiegłym roku był rekordowym dla niektórych koktajlbarów w Warszawie. Liczę, że w tym roku będzie podobnie, o ile nie zamkną nas jesienią, jak to miało miejsce rok temu.

A co myślisz o obecnej sytuacji w gastronomii?

Widzę, że goście wrócili do restauracji, które miały grupę swoich lojalnych klientów, i te miejsca zapełniły się w pierwszej kolejności. Miejsca, które były popularne przed pandemią radzą sobie całkiem dobrze, natomiast te, które otworzyły się po lockdownie radzą sobie trochę gorzej i muszą walczyć o klientów. Takie koncepty jak nasz będą odkrywane dopiero za jakiś czas, jak już ludzie nasycą się swoimi miejscami i będą poszukiwać nowości.

Czytaj więcej w Strefie Premium:  Kultura picia drinków, czyli Nowy Orlean w Warszawie (wywiad)

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.