Partner portalu
Jabeerwocky: przetrwaliśmy lockdown, ale kilka zaprzyjaźnionych pubów niestety nie Rafał Kowalczyk, właściciel marki i browaru Jabeerwocky, fot. materiały prasowe

Jabeerwocky: przetrwaliśmy lockdown, ale kilka zaprzyjaźnionych pubów niestety nie

Po przerwie spowodowanej pandemią Jabeerwocky wróciło do działania ze zdwojoną siłą i ma zakusy na więcej. W ciągu 2-3 miesięcy właściciel pubów planuje uruchomienie własnego browaru koło Pruszkowa oraz otwarcie kolejnych lokali. O strategii rozwoju marki opowiada Rafał Kowalczyk, właściciel marki i browaru Jabeerwocky.

Autor: Jakub Szymanek/horecatrends.pl Data: 10 września 2020 09:09

Puby Jabeerwocky ponownie są czynne dla gości. Jak poradziliście sobie z pandemią i lockdownem?

Nasza strategia przewidywała produkcję kontraktową podczas budowy naszego browaru, a 90% z niej to były piwa butelkowe ostatecznie przeznaczone do sprzedaży w detalu. Mogę śmiało powiedzieć, że jako browar nie dokładaliśmy do biznesu podczas tych kilku miesięcy pandemii. Nasze puby natomiast uzyskały obniżenie czynszów oraz skwapliwie skorzystały z „tarcz ratunkowych”. Dzięki nim pracownicy dostali postojowe, a my nie musieliśmy płacić cesarzowi co cesarskie. Nie oznacza to, że jest ok. Pandemiczny czas przyniósł straty, jak chyba w większości rynku HoReCa. Mamy nadzieję, że jesień nie będzie „powtórką z rozrywki”.

A jak oceniasz działalność pubów z piwami kraftowymi po lockdownie?

My przetrwaliśmy, ale kilka z zaprzyjaźnionych pubów niestety nie. Podstawą każdego biznesu jest wiara w powodzenie przedsięwzięcia. Wszyscy chcą, ale pewne rzeczy nie zależą od nas. Warszawa to specyficzny rynek – wiele firm nie wróciło z home-office, turyści to rzadkość, a my odczuwamy złą synergię lata i pandemii – ludzie wolą wybyć nad Wisłę, nad Zalew Zegrzyński, wyjechać w plener. W tym roku nie tylko samo lato, ale również dystans społeczny jest powodem obniżenia sprzedaży. W innych miastach może być inaczej – nasz franczyzowy pub w Poznaniu bije rekordy, mogą pochwalić się dobrą frekwencją. Ostatnio wizytowałem Wrocław przy okazji wykładów z sensoryki piwa na Uniwersytecie Przyrodniczym i tam obrazek był już mniej optymistyczny – pewien lokal, w którym zawsze tętniło życie był pusty, to smutny widok.

Przywołałeś Wasz franczyzowy pub w Poznaniu. Jakie są dalsze plany związane z rozwojem marki Jabeerwocky? Nowe lokale, kolejna franczyza, współpraca z browarami?

Dzisiaj nasza strategia rozwoju marki Jabeerwocky jest już określona. Pracujemy nad rozwojem sieci naszych barów – póki co mamy 3 puby, ale rozmawiamy z dwoma innymi miastami oraz równolegle rozwijamy browar – tam będzie miała miejsce nowoczesna i wydajna produkcja przy zachowaniu tradycji i rzemieślniczego charakteru trunków. Mamy nadzieję również wspierać naszych dystrybutorów, np. poprzez działania w social media i reklamę. Jesteśmy po kilku takich projektach wsparcia sklepów sieci reklamą i wiemy, że to działa. Konsumenci mogą dowiedzieć się o naszych produktach nawet podczas zakupów w takim sklepie.

Czytaj więcej w Strefie Premium: (nie)Romantyczny biznes. Właściciel pubów Jabeerwocky buduje własny browar (wywiad)

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.