- W cenie około stu kaw, na które wydamy pieniądze w kawiarni, możemy kupić podstawowy ekspres do domu, w pełni automatyczny, który mieli ziarna - mówi Krzysztof Sobula, dyrektor marketingu De’Longhi na Polskę, Czechy i Słowację.
Kawa ziarnista jest obecnie najlepiej sprzedającą się kawą na rynku. Zdecydowany wpływ ma na to rosnąca popularność i sprzedaż ekspresów. O rynku ekspresów w Polsce rozmawiamy z Krzysztofem Sobulą, dyrektorem marketingu De’Longhi na Polskę, Czechy i Słowację.
- Jeśli spojrzymy na sposoby picia dobrej kawy, to ekspres jest najtańszym wyborem, bo wsypujemy ziarna i wychodzi nam filiżanka dobrej kawy. Jak porównamy cenę ekspresu do ceny, którą musimy zapłacić za kawę w kawiarni, to w cenie około stu kaw, na które wydamy pieniądze w kawiarni, możemy kupić podstawowy ekspres do domu, w pełni automatyczny, który mieli ziarna. Natomiast, jak ktoś pije różne kawy z mlekiem, to cena ekspresu wyjdzie gdzieś w przeliczeniu za 200 – 250 kaw, za które trzeba zapłacić w kawiarni - mówi Krzysztof Sobula.
Przez pandemię i lockdowny zostały zamknięte kawiarnie. Czy przełożyło się to na wzrost sprzedaży ekspresów do przygotowania kawy w domach?
- Sprzedaż ekspresów rośnie dynamicznie od 5 lat. Mamy wzrost rok do roku, a pandemia to zintensyfikowała. Zamknięte kawiarnie oraz fakt, że pracowaliśmy w domach a nie w biurze, gdzie najczęściej piliśmy kawę i do czego wcześniej byliśmy przyzwyczajeni, to wszystko sprawiło, że chcieliśmy pić równie dobrą kawę w naszych domach. W czasie pandemii konsumpcja kawy ziarnistej w domach stanowczo wzrosła - dodaje krzysztof Sobula.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.