Partner portalu
Kawa w delivery - to dobry moment na spopularyzowanie tego trendu (wideo) O przyszłość rynku kawiarni zapytaliśmy Krzysztofa Kalicińskiego, konsultanta, wykładowcy Akademii Leona Koźmińskiego, trenera biznesu i coach'a

Kawa w delivery - to dobry moment na spopularyzowanie tego trendu (wideo)

- Kryzysy bywają i choć ten jest akurat bardzo ciężki warto zawalczyć o to, jak będzie wyglądał nasz biznes po tych wszystkich perturbacjach - mówi w rozmowie z Horecatrends.pl, Krzysztof Kaliciński, konsultant, wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego, trener biznesu i coach.

Autor: Paulina Piwowarek, www.horecatrends.pl Data: 15 kwietnia 2020 08:40

- Wydaje się, że kawiarnie najmniej były przygotowane na inne opcje funkcjonowanie, jak np. delivery. W obecnym kryzysie lepiej radzą sobie lokale znajdujące się na przedmieściach i w pobliżu osiedli. Wygrywają z lokalizacjami w centrach handlowych i biurowych. Gastronomia "lokalna" bazuje na wszystkich klientach, którzy nagle zmienili swoje zwyczaje - żyją i pracują we własnych domach. Te lokale "jakoś sobie radzą" - dodaje Krzysztof Kaliciński.

Kawa w delivery nigdy nie była szczególnie popularna w Polsce...

- Kawa nie była chętnie zamawiana w dowozie z obawy przed jej jakością. Od paru lat najwięksi operatorzy czynili jednak testy i próby w tym kierunku. Za spopularyzowaniem tej opcji w obecnych czasach przemawia fakt, że bardzo wielu klientów kawiarni kupowało wcześniej kawy na wynos i są do tego przyzwyczajeni. Po drugie, klienci kawiarni tak bardzo tęsknią za codziennymi rytuałami, że ich tolerancja na jakość produktu wydaje się znacznie większa. To jest więc dobry moment na rozwój dowozów kawy - mówi Kaliciński.

- Wiele operatorów zostało obecnie zmuszonych do ćwiczenia dowozów. I okazuje się powoli, że ten biznes ma prawo bytu. Potrzebnych jest tylko kilka usprawnień związanych choćby z rodzajem kubka czy zabezpieczeniami przed wylaniem kawy. Wydaje mi się, że opcja kawa w delivery zostanie z nami. Wychodzenie z kryzysu może być wielostopniowe, tak jak poluzowanie obostrzeń - dodaje.

Kawiarnie powinny teraz przyłożyć dużą wage do utrzymywania kontaktu z klientami. - Ważne są komunikaty o bieżącym funkcjonowaniu marek w social mediach oraz na platformach delivery. To jest dobry czas, aby opowiedzieć klientom trochę więcej o sobie tak, żeby ta komunikacja nie stanowiła jedynie opowieści o kryzysie - mówi ekspert.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.