Partner portalu
Kawiarnie w 2019 roku - podsumowanie horecatrends.pl fot. shutterstock

Kawiarnie w 2019 roku - podsumowanie horecatrends.pl

W 2019 roku na małą czarną stawiały nie tylko znane sieci kawiarni, ale też sklepy spożywcze oraz stacje paliw. Na półki zaczęły trafiać produkty ze znanym logo, a kąciki kawowe rosły w handlu jak grzyby po deszczu. Prezentujemy kolejne  podsumowanie horecatrends.pl.

Autor: horecatrends.pl Data: 30 stycznia 2020 08:18

Zmiany kadrowe

W 2019 roku doszło do ważnych zmian kadrowych. Ze swoimi dotychczasowymi stanowiskami pożegnali się Krzysztof Kaliciński z Green Caffe Nero oraz Adam Mularuk ze Starbucksa.

W sierpniu  po ponad sześciu latach wspólnych wyzwań i projektów, Krzysztof Kaliciński, dyrektor operacyjny współodpowiedzialny za sukces rynkowy kawiarni Green Caffè Nero, podjął decyzję o nadaniu swojej karierze zawodowej innego kierunku poza strukturami firmy. Z początkiem września 2019 roku obowiązki na stanowisku dyrektora operacyjnego przejął dotychczasowy zastępca i bliski współpracownik Krzysztofa – Sebastian Czechyra.

W październiku natomiast Brand Presidentem Starbucks został Mateusz Sielecki. Sielecki od 2015 roku był dyrektorem regionalnym Starbucks w Polsce.  Na stanowisku Prezydenta Starbucks zastąpił Adama Mularuka.

Z kawiarni na sklepowe półki

W minionym roku mogliśmy zobaczyć efekty połączenia sieci kawiarnianych z dużymi graczami spożywczymi.

W styczniu Coca-Cola otrzymała zgodę Komisji Europejskiej na przejęcie sieci kawiarni Costa Coffee. W czerwcu Costa Coffee poinformowała, że wprowadza na polski rynek nowy produkt z kategorii Ready-to-Drink.

W sklepach spożywczych znalazły się także (dzięki Nestle) produkty marki Starbucks. Przypomnijmy, że Nestlé nabyło nieograniczone prawa wprowadzania do globalnego obrotu produktów kawowych i herbacianych z asortymentu pakowanych towarów konsumpcyjnych i produktów gastronomicznych Starbucks poza kawiarniami tej marki i z wyłączeniem artykułów gotowych do spożycia.

Kąciki kawowe atutem sklepów i stacji paliw

Sklepy zaczęły walczyć o miłośników małej czarnej nie tylko wprowadzaniem na półki  gotowych produktów znanych marek kawiarnianych, lecz także organizując własne kąciki kawowe. Samoobsługowym kącik „Kawa i Ciacho” stanął m.in. w Biedronce.

Jak okazało się w badaniu Cafe Monitor ARC Rynek i Opinia ulubioną „kawiarnią” Polaków są zresztą... stacja paliw. To właśnie tam Polacy najczęściej piją kawę, będąc poza domem. 

Sieć Costa Coffee zakończyła rok z liczbą 153 kawiarni, Starbucks z 73. Green Caffè Nero ma zaś obecnie 64 kawiarnie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.