Partner portalu
Kawosze mają coraz większe oczekiwania fot. unsplash.com

Kawosze mają coraz większe oczekiwania

– Kawa stała się elementem stylu życia. W wielu krajach w Europie odbywają się różnego rodzaju festiwale, na które zjeżdżają się bariści, organizując pokazy i degustacje. Przyspiesza to pojawianie się trendów i sprawia, że konsumenci stają się coraz bardziej świadomi tego, jaką różnorodność i jakość oferuje kawa. Oczywistym więc jest, że zmieniają się ich oczekiwania – mówi Arthur van Keeken, dyrektor Działu Kaw i Napojów w Nestlé Polska.

Autor: PM, JSZ / horecatrends.pl Data: 03 stycznia 2019 10:43

– Kawa spełnia funkcje pobudzające zwłaszcza o poranku, ale oprócz tego spełnia też funkcje społeczne i integracyjne. To sprawia, że konsumenci są coraz mocniej zainteresowani jej wartościami – jak smakuje, jaki jest jej skład, skąd pochodzi. Z jednej strony stawia to przed producentami wiele wyzwań, ale z drugiej tworzy sporo szans, aby tworzyć produkty jak najbardziej interesujące dla konsumentów. Podążanie za ich potrzebami opłaca się, co jest wyraźnie widoczne w cenie, jaką są oni gotowi zapłacić za kawę w markowej kawiarni, gdzie kawa kosztuje powyżej 10 zł. Dla porównania porcja kawy np. rozpuszczalnej kupionej w sklepie to koszt około 30 gr. Jest to zatem kategoria o chyba największej rozpiętości między detalem a rynkiem HoReCa – mówi Artur van Keeken.

W 2018 roku Nestlé ogłosiło, że tworzy kawowy sojusz ze Starbucksem poprzez m.in. zakup praw do sprzedaży produktów Starbucks na całym świecie.

– Obecnie analizujemy tę umowę pod kątem dopasowania oferty dla polskiego rynku i konsumentów. Współpraca ze Starbucks pozwoli nam zaistnieć w kategoriach kawowych, w których do tej pory nas nie było, jak kawa mielona czy ziarnista. Przede wszystkim jednak może nam pomóc przyciągnąć więcej także zupełnie nowych konsumentów, ponieważ jest to marka, która może na sklepowe półki z kawą wprowadzić doświadczenie wprost z kawiarni. Tak więc współpraca ze Starbucks otwiera przed nami wiele nowych możliwości – komentuje dyrektor Działu Kaw i Napojów w Nestlé Polska.

Czym wyróżniają się polscy kawosze? – Polscy konsumenci preferują kawę łagodniejszą niż w innych częściach Europy, głównie z dodatkiem mleka, 45 proc. wypijanych filiżanek to kawa z mlekiem i cukrem, a 29 proc. czarna bez żadnych dodatków. Z kolei, np. w Holandii pije się kawę mocniejszą i bez mleka. Patrząc na Polskę zauważamy też, że rośnie popularność takich kaw jak cappuccino i latte. Jak wspominałem, kawa nie jest już tylko „porannym pobudzaczem”, ale stała się pretekstem do spotkań towarzyskich w kawiarniach i dodatkiem podczas rozmów, który umila nam czas. Trend kawiarniany rozwija się, a także przekłada na wybory, jakich dokonują konsumenci, kupując kawę do spożywania w domu. Dlatego jako producent staramy się przenieść doświadczenia konsumentów z kawiarni do ich domów, między innymi poprzez kapsułki Dolce Gusto – tłumaczy Artur van Keeken.

Jak przyznaje, rynek kawy i kawiarni ulega zmianom. Konsumenci zwracają uwagę na pochodzenie kawy, na to jak prażone są ziarna, na metody parzenia, a także różne rodzaje latte i cappuccino, które można przyrządzić w domu za pomocą jednego przycisku.

– Możliwe, że kawa ma nawet potencjał, by stać się częściowo nowym softdrinkem. To kierunek, który już widać w kawie parzonej na zimno czy kawie nitro – dodaje.

Czytaj więcej: Rynek kawy – "ekspresowe" tempo rozwoju. Wywiad z dyrektorem Działu Kaw i Napojów w Nestlé Polska

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

komentarze

  • Gośćww

    tak sobie mów

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.